Piłkarze i kryptoreklama na Twitterze

Opublikowano: 21 czerwca 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Advertising Standards Authority (ASA) wyraża wątpliwość, czy tweety piłkarza Wayne`a Ronney`a na Twitterze nie były reklamą jego sponsora.

Piłkarze i kryptoreklama na Twitterze 1Twitter z założenia nie jest platformą reklamową i nie służy do promowania jakiejkolwiek marki w prywatnych tweetach użytkowników. Tymczasem, jak informuje serwis Paid Content, Urząd Standardów Reklamy (Advertising Standards Authority – ASA) wykazał, że Wayne Rooney dopuścił się takiego działania: jego tweety promowały markę Nike, ale nie były wyraźnie i jednoznacznie oznaczone jako reklamy.

Wayne Rooney na swoim profilu w serwisie Twitter umieścił wpis:

Z podobnych powodów zawieszone zostało konto należące do piłkarza Arsenalu Londyn, Jacka Wilshere`a. Napisał on: In 2012, I will come back for my club — and be ready for my country.#makeitcount gonike.me/Makeitcount.

Wpisy zostały uznane za kryptoreklamę marki Nike i skrytykowane przez ASA. Urząd wydał ostrzeżenie, w którym wskazuje, że każdy tweet wykorzystywany przez celebrytów do promowania marek sponsorów musi być wyraźnie oznakowany jako działanie reklamowe.

Przedstawiciele Nike bronią się przed oskarżeniami regulatora z Wielkiej Brytanii mówiąc, że piłkarze byli dobrze znani z tego, że są sponsorowani przez markę Nike, podobnie jak zespoły, dla których grają. W odpowiedzi, ASA orzekła, że takie tłumaczenie jest niewystarczające i firma Nike złamała zasady jawnego reklamowania się.

Marta Michałek-MachniewskaPiłkarze i kryptoreklama na Twitterze

Podziel się!

O autorze

marta