Pinterest wprowadza narzędzia analizy dla klientów biznesowych

Opublikowano: 12 marca 2013. Kategoria: Rynek. Tagi:

Pinterest wprowadza narzędzia analityczne dla swych klientów biznesowych. Dla serwisu ma to być ważny krok w kierunku zarabiania pieniędzy.

Pinterest nie wyświetla reklam na swych stronach, ale dla wielu marek jest to świetnie miejsce promocji swoich produktów – od listopada ubiegłego roku serwis oferuje zresztą prowadzenie oficjalnych kont dla przedsiębiorstw. Serwis chce teraz zaoferować firmom narzędzia do analizy zachowań użytkowników, donosi Reuters. Pierwsze z nich dostępne ma być za darmo już dziś. Raportować ma m.in. na temat ilości kliknięć zdjęć danej marki.

Pinterest

W lutym Pinterest pozyskał 200 mln dolarów finansowania od takich firm jak Andreessen Horowitz czy Bessemer Venture Partners. Wartość serwisu przy tej okazji oszacowana została na… 2,5 mld dolarów. Według danych comScore serwis odwiedza ok. 30 mln unikalnych użytkowników miesięcznie.

Narzędzia analityczne będą ważną częścią tworzenia „fundamentów do zarabiania”. Pomysł na pieniądze może oprzeć się o jakąś formę reklamową lub wprowadzenie możliwości zakupu produktów z systemem prowizyjnym. W najbliższej przyszłości Pinterest chce jednak uruchomić międzynarodowe wersje serwisu oraz wprowadzić system rekomendacji, który będzie podpowiadał użytkownikom profile do śledzenia, podobne do tych, które już polubił.

Dawid ZarazińskiPinterest wprowadza narzędzia analizy dla klientów biznesowych

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.