Jak pisać teksty pod SEO?

Artykuły tworzone z myślą o SEO różnią się od tekstów o charakterze publicystycznym czy czysto informacyjnym. Spowodowane jest to głównie celem ich tworzenia – pomocą w wypozycjonowaniu konkretnej strony czy serwisu.

Oczywiście treści mogą różnić się od siebie jakościowo – ze względu na ten czynnik możemy wyróżnić 3 zasadnicze grupy tekstów:

  1. Teksty niskiej jakości, zawierające dużo słów kluczowych, których można użyć jako anchorów dla linków do strony – należy jednak unikać tego typu wytworów copywiterskich, gdyż w konsekwencji zamieszczanie takich treści i spamowanie w nich słowami kluczowymi może bardziej zaszkodzić niż pomóc.
  2. Teksty eksperckie – tworzone przez copywriterów, którzy dokładnie zapoznali się z omawianym tematem i mogą przybliżyć go odbiorcom, lub też teksty tworzone z pomocą osoby z danej firmy, która najlepiej zna specyfikę swojej branży. Teksty te mają za zadanie zainteresowanie potencjalnych klientów niezdecydowanych na skorzystanie z usług firmy lub kupno produktu.
  3. Teksty specjalistyczne – teksty tworzone na zamówienie przez osoby będące autorytetami w danej branży. Mają charakter zbliżony do artykułów naukowych, tworzone są z myślą o odbiorcach poszukujących specjalistycznej wiedzy.

Jak pisać teksty pod SEO? 1SEO rozwija się niezwykle dynamicznie i to, co kilka lat temu było jeszcze normą, dziś jest już źle widziane, nie tylko przez specjalistów, ale również przez algorytmy wyszukiwarki. Popularnym niegdyś było tworzenie tekstów poprzez dobieranie synonimów, efektem takich działań były treści niepoprawne stylistycznie i pozbawione sensu. Obecnie stosowanie takich zabiegów nie przyniesie żadnych korzyści, a wręcz może okazać się szkodliwe dla pozycjonowanej w ten sposób witryny.

Jak więc tworzyć treści, które przyciągną użytkowników i będą przyjazne dla algorytmów wyszukiwarki?

  1. Zwracaj uwagę na formę – postaraj się, aby tworzony przez Ciebie tekst zawierał dobry wstęp, który będzie informował czytelnika o tematyce artykuły i jego charakterze. Zadbaj również o wizualny podział treści – staraj się zawierać każdą z tez, czy myśli wiodących artykułu w jednym akapicie. Zwróć uwagę na nagłówki i śródtytuły.
  2. Pisz dla ludzi – tworzenie tekstów SEO to nie tylko pisanie „dla algorytmów”, pamiętaj, że odbiorcami treści zawsze są ludzie. Zrób więc wszystko, aby treść była atrakcyjna właśnie dla nich. Tekst powinien być łatwy w zrozumieniu i odczytaniu. Tematyka, w miarę możliwości, również powinna przyciągać uwagę czytelników.
  3. Słowa kluczowe – punkt ten nierozerwalnie wiążę się z punktem wcześniejszym. Użytkownik w moment rozpozna, iż dany tekst został stworzony jedynie w celu pozycjonowania strony, gdy natknie się na nienaturalne zagęszczenie słów kluczowych i szereg powtórzeń danej frazy. Słowa kluczowe, na których nam zależy powinny powtórzyć się w tekście nie więcej niż 3 razy, tak, aby całość wyglądała naturalnie.
  4. Duplikacja treści – wystrzegaj się kopiowania gotowych zdań, czy akapitów z artykułów cudzego autorstwa. Dlaczego należy tego unikać? Powodów jest kilka, do najważniejszych z nich można zaliczyć następujące: użytkownik po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarce od razu zorientuje się, że tekst lub jego część pochodzi z innego źródła. Powód drugi: algorytmy wyszukiwarki karzą za takie zachowanie obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania.
  5. Treść dopasowana do słów kluczowych – wydaje się to banalne, ale zawsze pamiętaj o tym, żeby treść tworzonego właśnie artykułu była powiązana z wybranymi przez Ciebie słowami kluczowymi. Unikaj więc pisania „o wszystkim i o niczym”.

Jak widać pisanie tekstów pod SEO różni się od zwykłej twórczości dziennikarskiej, nacisk kładziony jest na inne aspekty powstającej treści. Staraj się więc przestrzegać podstawowych zasad i szkolić swoje rzemiosło, a z czasem tworzenie artykułów, które pomogą wypozycjonować konkretne strony, stanie się czymś łatwym i przyjemnym.

Artykuł powstał przy współpracy z SAMOSEO

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top