Zarządzanie firmą, to jak kontrola nad samolotem. Wszystkie systemy muszą być sprawne i ze sobą współgrać. Pilot pełni władzę przy pomocy steru, przedsiębiorca dzięki racjonalnemu planowaniu budżetu w firmie, którą zarządza.
Podejdź do tego poważnie
Wydawać by się mogło, że planowanie budżet firmy czy wycena usług/wycena produktów to rzecz banalna. Zwłaszcza dla doświadczonego przedsiębiorcy. Takie podejście jest jednak zgubne. W biznesie każdy nierozważny krok może być naszym ostatnim. Dlatego trzeba rozważnie planować wszystko, co mamy zamiar zrobić. Planowanie budżetu w firmie to najistotniejsza część naszych działań. Nie ma znaczenia, czy jesteśmy prezesem dużej korporacji, czy małego rodzinnego sklepu – zawsze powinniśmy mieć plan. Niestety nie ma jednej idealnej recepty na budżet firmy. W każdym przedsiębiorstwie będzie on wyglądał nieco inaczej. Istnieją jednak pewne uniwersalne zasady, którymi należy się kierować, by opracować przyzwoity budżet.
Budżet firmy – podstawowe wytyczne
Najważniejszą zasadą jest systematyczność. Budżet firmy nie może być układany na „jakiś czas”. Wyznaczenie konkretnych ram czasowych pomoże w lepszym kontrolowaniu naszych finansów. Planowanie budżetu w firmie powinniśmy robić minimum raz w roku, pamiętając przy tym, by jego koniec był jednocześnie momentem zamknięcia ksiąg rachunkowych. Jednocześnie należy pamiętać, że budżet firmy nie może być dokumentem nieedytowalnym. Wiele osób po wpisaniu czegoś do budżetu za wszelką cenę stara się trzymać ustalonych wytycznych. To błąd, ponieważ powinniśmy reagować na niespodziewane zmiany. Zwłaszcza, gdy oddalamy się od ostatecznego celu, czyli zysk pod koniec roku. Mówiąc o zyskach, nie możemy zapominać o wydatkach. Wszystkie faktury, wszystkie firmowe zakupy, każda wydana złotówka, powinny zostać zanotowane bo nasz budżet to nie tylko cele roczne ale przede wszystkim regularne aktualizacje stanu bieżącego. Przydadzą się przy rocznym podsumowaniu. Jednak na nic nam się nie przydadzą powyższe rady, jeżeli nasz budżet firmy nie będzie czytelny dla nas samych. Wszystkie dane, jakie zapisujemy muszą być jasne i przejrzyste, byśmy nie pomylili się przy ich odczytywaniu.
Wycena usług i wycena produktów
Wraz z budżetem musimy dokonać również wyceny usług lub wyceny produktów. Ustalony przez nas na początku działalności koszt usług/produktów nie będzie aktualny do końca świata. Ceny wszystkich produktów ulegają zmianom, dlatego my również musimy być na nie gotowi. Najlepiej wyceny usług/wyceny produktów dokonywać wraz opracowywaniem nowego budżetu firmy. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której w połowie roku zachce nam się zmieniać ceny, a wraz z nimi będziemy musieli zmieniać cały budżet. Z pewnością jednym z najgorszych sposobów jest konkurowanie ceną. Jak zatem zrobić to poprawnie? Nie każdy przedsiębiorca wie, czy ustalone przez niego stawki są adekwatne do rynku i umiejętności. A właśnie ten ruch będzie świadczył o zyskach lub stratach. Zbyt wysokie ceny mogą odstraszyć klientów. Z kolei zbyt niskie mogą doprowadzić cię do bankructwa. Znalezienie złotego środka to klucz do sukcesu. Z pewnością pomoże ci wycena usług i produktów na tej stronie. Już dziś wybierz najlepszy dla siebie termin.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.