Konsola PlayStation 4 zapowiedziana

Opublikowano: 21 lutego 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

PlayStation 4 została zapowiedziana, choć wielu ważnych informacji o konsoli producent nie podał.

Przede wszystkim tajemnicą pozostaje wygląd konsoli – urządzenie nie zostało pokazane. Wiadomo jednak, że pod względem specyfikacji technicznej będzie przypominała zaawansowany komputer PC. Konsola wyposażona zostanie w procesor w architekturze x86, 8 GB pamięci RAM GDDR5, nieokreśloną jeszcze kartę graficzną oraz dysk twardy (część analityków spodziewała się rezygnacji z tego elementu na rzecz chmury).

Ważnym elementem prezentacji był kontroler o nazwie DualShock 4. Przypomina poprzednią generację, a nowością jest dotykowy panel, przycisk „share” do dzielenia się treściami oraz specjalny „light bar” do rozróżniania graczy. Zmieniły się też nieco gałki i spusty pada, pojawiło się gniazdo słuchawkowe.

DualShock 4

Jakie nowości oferować będzie nowa konsola? Będzie można m.in. grać w gry, które jeszcze pobierają się na dysk twardy oraz usypać konsolę za pomocą kontrolera. Pojawi się możliwość nagrywania rozgrywki z gry i dzielenia się treściami w serwisach społecznościowych podczas grania. Urządzenie współpracować będzie z PS Vita – na przenośnej konsoli będzie można grać w gry z „dużego brata”.

Nie wiadomo nic o cenie oraz dacie premiery konsoli, ale realny wydaje się czas tegorocznych świąt bożego narodzenia. Więcej informacji pojawi się z pewnością w najbliższym czasie. A najważniejsza z nich to odpowiedź ze strony Microsoftu…

Podczas konferencji zaprezentowano szereg filmów z gier na nadchodzącą konsolę. Zapraszamy do ich obejrzenia.

http://www.youtube.com/watch?v=d9UmHm9HA3c

Dawid ZarazińskiKonsola PlayStation 4 zapowiedziana

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.