Jednym z bardzo istotnych elementów kreujących wizerunek firmy jest opinia, jaką o swoim miejscu pracy wydają zatrudnione w nim osoby. Taka ocena uzależniona jest przede wszystkim od warunków pracy, wysokości wynagrodzenia, formalnych i nieformalnych relacji między pracownikami i osobami zarządzającymi. Opinie przekazywane przez zatrudnionych zawsze niosą ze sobą pewne szanse i zagrożenia. Nie trudno sobie wyobrazić, że wśród prawdziwych i rzetelnych informacji o firmie, swój początek mają też liczne plotki i domysły, a absurdalne pomówienia i plotki związane np. z nagłymi zmianami w firmie, mogą się okazać zgubne dla renomy firmy.
W interesie pracodawców i menadżerów powinna więc leżeć dbałość o dostarczenie podwładnym rzetelnych i wyczerpujących informacji na istotne tematy związane z życiem firmy.
Tymczasem pracownicy – według sondy przeprowadzonej przez portal pracy JOBS.PL – najwięcej informacji o swojej firmie zdobywają podczas pogaduszek z kolegami i koleżankami z pracy. Taką odpowiedź wskazało 72% osób biorących udział w badaniu.
Zaledwie 10% internautów biorących udział w sondzie JOBS.PL za najważniejsze źródło informacji o firmie uznało okresowe zebrania i narady, a tylko 8% oficjalne powiadomienia i spotkania z przełożonymi. Do lamusa odchodzą też firmowe biuletyny informacyjne – ich funkcjonalność doceniło zaledwie 4% ankietowanych.
Regularne narady i zebrania to formalność, za którą menadżerowie zazwyczaj nie przepadają. Nieprzemyślane i źle zaplanowane spotkania często zabierają tylko czas, wprowadzając nierzadko jeszcze większy chaos.– tłumaczy Anna Giertler z Internetowego Serwisu Pracy JOBS.PL. – Umiejętność przygotowywania i prowadzenia konstruktywnych zebrań, przekazywania informacji i zbierania wniosków to kompetencje, których menadżerowie bardzo często dopiero się uczą – dodaje.
Oczywiście nakłady na poprawę umiejętności komunikowania się w zakresie rozmów z klientami zwracają się dużo szybciej. Działania związane z poprawą komunikacji wewnętrznej to z pewnością inwestycja długoterminowa – wszakże nie mniej efektywna.
Sondę przeprowadził Internetowy Serwis Pracy JOBS.PL na przełomie października i listopada 2008 r. Odpowiedzi udzieliło 756 internautów.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!