Mozilla nie daje zapomnieć o sobie i o swojej przeglądarce. Niespełna miesiąc po udostępnieniu Firefox’a 3.5 i zaledwie tydzień po opublikowaniu zrzutów ekranu z nadchodzącej wersji 3.7, na firmowej wiki pojawiły się koncepcyjne obrazy z wydania 4.0.
Ekipa Mozilli wyraźnie zaznacza, że pokazane zdjęcia to jedynie wczesne pomysły (na etapie burzy mózgów). Przyjrzenie się im może dać jednak całkiem dobry wgląd na to, w jakim kierunku chcą podążać twórcy Firefox’a.
Poniższe obrazy, pochodzące z wersji windowsowej, dowodzą to, co zauważali niektórzy od pewnego czasu – twórcy przeglądarki bacznie obserwują poczynania konkurencji, a zwłaszcza Chrome od Google. Bo czy propozycja umieszczenia kart nad paskiem adresu nie robi wrażenia baaardzo znajomej?
Propozycja umieszczenia kart nad paskiem adresu:
Propozycja umieszczenia kart pod paskiem adresu:
Mozilla zdaje się być rozdarta. W krótkiej liście punktuje za i przeciw powyższym propozycjom. Zaletami umieszczenia zakładek na górze są między innymi zaoszczędzenie przestrzeni w pionie i krótszy dystans wskaźnika myszki do ustawień. Wadami takiego rozwiązania są zaś: złamanie ciągłości (użytkownicy przyzwyczaili się do obecnego rozwiązania), dłuższy dystans wskaźnika myszki do kart, czy skrócona nazwa tytułu danej strony (dostępna będzie jedynie w polu danej karty, a nie w pełnym brzmieniu na górze okna).
Najlepszym rozwiązaniem z perspektywy użytkownika byłaby chyba możliwość wybrania najlepszej dla siebie wersji. Fajnie, gdyby Mozilla wprowadziła taką opcję.
Jeszcze jedną zaprezentowaną nowością jest przycisk combo, łączący w sobie funkcjonalności Zatrzymaj, Odśwież oraz Idź pod ten adres. Trzy opcje mają zostać zintegrowane w jednym miejscu. Podczas pisania dostępny więc będzie przycisk Idź od ten adres, w czasie trwania ładowania strony – Zatrzymaj, a w międzyczasie – Odśwież. Poniżej zrzuty jak miałoby to wyglądać.
Powyższe propozycje mają oczywiście wstępny charakter. Mozilla liczy na informację zwrotną, ostateczne decyzje zapadną na pewno po „konsultacjach społecznych”. A jak Wam podobają się pomysły na nowego Firefox’a?
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.