Już wkrótce ZUS udostępni wersję 7.0 programu PŁATNIK. Nowelizacja ta pozwoli na stosowanie bezpiecznego podpisu elektronicznego do podpisywania deklaracji ZUS. Obowiązek ten zostanie na przedsiębiorców nałożony już w lipcu przyszłego roku. Podpis elektroniczny dla programu PŁATNIK przygotowała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych.
W Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. od lutego 2003 roku działa SIGILLUM Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej świadczące kwalifikowane usługi certyfikacyjne. „Posiadamy największą w kraju sieć przedstawicielstw, składającą się z kilkudziesięciu punktów rejestracji oraz weryfikacji tożsamości, w których można zakupić zestawy do składania bezpiecznego podpisu – mówi Marek Barszczyński, kierownik działu sprzedaży Sigillum PCCE.
Punkty rejestracji, rozmieszczone w miastach wojewódzkich dają możliwość uzyskania podpisu elektronicznego „od ręki” podczas jednej wizyty. Klienci przesyłają wypełnione formularze – wnioski o wydanie certyfikatu drogą elektroniczną i umawiają dogodny dla siebie termin wizyty w punkcie. Obsługa trwa ok. 30 minut, po których klient wychodzi z kompletnym zestawem (karta kryptograficzna, czytnik, oprogramowanie) do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Certyfikat jest ważny od następnego dnia, czyli otrzymanie podpisu elektronicznego gwarantowane jest niezwykle sprawnie i szybko.
Oprócz punktów rejestracji działa sieć punktów weryfikacji tożsamości, która jest wciąż rozbudowywana. Podczas wizyty w punkcie weryfikacji tożsamości następuje sprawdzenie tożsamości klienta na podstawie przedłożonych dokumentów i podpisanie umowy o świadczenie usług certyfikacyjnych. Wydanie certyfikatów następuje w przeciągu 7 – 14 dni.
Obecnie podpis elektroniczny umożliwia:
1. elektroniczne rozliczania z ZUS-em (od 7.0 wersji Płatnika),
2. składanie wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego,
3. wysyłanie raportów do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,
4. korespondencja z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych,
5. wysyłanie deklaracji podatkowych do urzędów skarbowych,
6. wystawianie faktur elektronicznych,
7. wymiany informacji z urzędami administracji publicznej (termin obowiązkowy to maj 2008),
8. podpisywanie dokumentacji medycznej celem jej archiwizacji,
9. zabezpieczenie w bankowości elektronicznej (Nordea Bank Polska i BPH),
10. podpisywanie umów i dokumentów w codziennej działalności firm,
już wkrótce możliwe będzie też składanie pism do elektronicznych skrzynek podawczych w sądach powszechnych.
„Ze względu na zbliżający się termin wprowadzenia w ZUSie nowej wersji PŁATNIKA i konieczności przejścia firm na wykorzystywanie bezpiecznych podpisów elektronicznych weryfikowanych ważnym kwalifikowanym certyfikatem Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. dołożyła wszelkich starań, aby zapewnić szybką i sprawną obsługę uzyskania przez klientów podpisów elektronicznych. Na uwagę zasługuje również fakt, że oferujemy możliwość dojazdu naszych pracowników do siedziby klienta. Na zamówienie klienta, w jego siedzibie następuje podpisanie umowy o świadczenie usług certyfikacyjnych, generowane są klucze i certyfikaty, a subskrybentom przekazywane są gotowe zestawy podpisów elektronicznych – można powiedzieć, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów powołaliśmy mobilny punkt rejestracji Sigillum PCCE.” – dodaje Marek Barszczyński
www.sigillum.pl
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.