Podpis elektroniczny dla programu PŁATNIK

Opublikowano: 8 października 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Już wkrótce ZUS udostępni wersję 7.0 programu PŁATNIK. Nowelizacja ta pozwoli na stosowanie bezpiecznego podpisu elektronicznego do podpisywania deklaracji ZUS. Obowiązek ten zostanie na przedsiębiorców nałożony już w lipcu przyszłego roku. Podpis elektroniczny dla programu PŁATNIK przygotowała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych.
W Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. od lutego 2003 roku działa SIGILLUM Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej świadczące kwalifikowane usługi certyfikacyjne. „Posiadamy największą w kraju sieć przedstawicielstw, składającą się z kilkudziesięciu punktów rejestracji oraz weryfikacji tożsamości, w których można zakupić zestawy do składania bezpiecznego podpisu – mówi Marek Barszczyński, kierownik działu sprzedaży Sigillum PCCE.

Punkty rejestracji, rozmieszczone w miastach wojewódzkich dają możliwość uzyskania podpisu elektronicznego „od ręki” podczas jednej wizyty. Klienci przesyłają wypełnione formularze – wnioski o wydanie certyfikatu drogą elektroniczną i umawiają dogodny dla siebie termin wizyty w punkcie. Obsługa trwa ok. 30 minut, po których klient wychodzi z kompletnym zestawem (karta kryptograficzna, czytnik, oprogramowanie) do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Certyfikat jest ważny od następnego dnia, czyli otrzymanie podpisu elektronicznego gwarantowane jest niezwykle sprawnie i szybko.

Oprócz punktów rejestracji działa sieć punktów weryfikacji tożsamości, która jest wciąż rozbudowywana. Podczas wizyty w punkcie weryfikacji tożsamości następuje sprawdzenie tożsamości klienta na podstawie przedłożonych dokumentów i podpisanie umowy o świadczenie usług certyfikacyjnych. Wydanie certyfikatów następuje w przeciągu  7 – 14 dni.

Obecnie podpis elektroniczny umożliwia:

1.    elektroniczne rozliczania z ZUS-em (od 7.0 wersji Płatnika),
2.    składanie wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego,
3.    wysyłanie raportów do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,
4.    korespondencja z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych,
5.    wysyłanie deklaracji podatkowych do urzędów skarbowych,
6.    wystawianie faktur elektronicznych,
7.    wymiany informacji z urzędami administracji publicznej (termin obowiązkowy to maj 2008),
8.    podpisywanie dokumentacji medycznej celem jej archiwizacji,
9.    zabezpieczenie w bankowości elektronicznej (Nordea Bank Polska i BPH),
10.    podpisywanie umów i dokumentów w codziennej działalności firm,

już wkrótce możliwe będzie też składanie pism do elektronicznych skrzynek podawczych w sądach powszechnych.

„Ze względu na zbliżający się termin wprowadzenia w ZUSie nowej wersji PŁATNIKA i konieczności przejścia firm na wykorzystywanie bezpiecznych podpisów elektronicznych weryfikowanych ważnym kwalifikowanym certyfikatem Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. dołożyła wszelkich starań, aby zapewnić szybką i sprawną obsługę uzyskania przez klientów podpisów elektronicznych. Na uwagę zasługuje również fakt, że oferujemy możliwość dojazdu naszych pracowników do siedziby klienta. Na zamówienie klienta, w jego siedzibie następuje podpisanie umowy o świadczenie usług certyfikacyjnych, generowane są klucze i certyfikaty, a subskrybentom przekazywane są  gotowe zestawy podpisów elektronicznych – można powiedzieć, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów powołaliśmy mobilny punkt rejestracji Sigillum PCCE.” – dodaje Marek Barszczyński

www.sigillum.pl

Hanna LaskowskaPodpis elektroniczny dla programu PŁATNIK

Podziel się!

O autorze

hania