Polacy najlepsi w tworzeniu gier

Studenci Politechniki Poznańskiej zwyciężyli w finałowej rozgrywce największego międzynarodowego konkursu technologicznego dla młodzieży – Imagine Cup 2005. Wojtek Jaśkowski i Kuba Gorgolewski stworzyli najlepszy algorytm sztucznej inteligencji, kierujący poczynaniami bohatera gry strategicznej. W finale Polska reprezentowana była również przez zespół z Politechniki Łódzkiej, który zajął trzecią, 'medalową’ pozycję.

Wojtek Jaśkowski i Kuba Gorgolewski są studentami IV roku informatyki na Politechnice Poznańskiej. Udział w tegorocznym Imagine Cup był dla nich okazją do wykorzystania wiedzy zdobytej na studiach i połączenia jej z pozauczelnianymi zainteresowaniami i pasjami. W konkursie, startując w kategorii Tworzenie Gier jako drużyna Al@PUT, stworzyli najlepszy algorytm sztucznej inteligencji, kierujący poczynaniami bohatera gry strategicznej. Zwycięzcy przyznają, że programowanie systemów czasu rzeczywistego, a do takich kategorii można zaliczyć środowisko tej gry, jest wyjątkowo trudnym zadaniem. O skomplikowaniu napisanego przez nich algorytmu świadczyć może chociażby jego długość – 5 tys. linii kodu. W rozgrywce finałowej rywalizowali z drużynami z Brazylii, Chin, Estonii oraz Kanady, a także drugim zespołem z Polski. Główną nagrodę w wysokości 8 tys. USD odebrali podczas oficjalnego ogłoszenia wyników, które odbyło się w ramach Imagine Cup World Festival w Jokohamie (Japonia).

Trzecie miejsce w konkursie, ustępując tylko kolegom z Politechniki Poznańskiej i drużynie kanadyjskiej, zajął zespół LORD of the BOTS z Łodzi. Rafał Gliszczyński i Przemysław Makosiej są studentami V roku informatyki na Politechniki Łódzkiej. Specjalizując się w sztucznej inteligencji i inżynierii oprogramowania, mieli możliwość sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności w zadaniu finałowym kategorii Tworzenie Gier. Ich wynik został nagrodzony kwotą w wysokości 3 tys. USD.

'Wspaniale jest patrzeć na młodych ludzi, z fascynacją i zaangażowaniem tworzących swoje projekty i rozwiązania. Imagine Cup to dla nich możliwość stawienia czoła ogromnemu wyzwaniu, a jednocześnie wzięcia udziału w przedsięwzięciu, które jest szansą na satysfakcjonującą rywalizację i dobrą zabawę. Właśnie ci młodzi ludzie w przyszłości zapewnią innowacyjność i rozwój nowym technologiom. Dlatego cieszę się, że Microsoft może im pomóc w osiąganiu sukcesu’ – powiedział Bill Gates.

Kategoria 'Tworzenie Gier’ wymagała od uczestników nie tylko umiejętności algorytmicznych i programistycznych, ale także wiedzy na temat sztucznej inteligencji i gier strategicznych. Zawodnicy mieli za zadanie zaprojektowanie algorytmu sztucznej inteligencji, kierującego poczynaniami bohaterów gry. Podróżując po organizmie profesora Hoshimi i sterując nanorobotami i białymi krwinkami, mieli za zadanie uratować go przed złośliwymi wirusami. Konkurs składał się z 4 rund. W pierwszej rundzie, przeznaczonej do rejestracji uczestników, wzięło udział około 2000 drużyn z całego świata. Runda druga miała charakter eliminacji krajowych i wyłoniła po 8 zwycięskich drużyn z każdego kraju. W rundzie trzeciej wzięło udział 120 zespołów, z których ostatecznie do finału światowego zakwalifikowało się sześć.

W głównej kategorii konkursu, Projektowanie Oprogramowania, zwyciężył zespół z Rosji. Pozostałe kategorie konkursowe to: Krótki Film, Algorytm, Wizualizacja, Projekt dla Office, Tworzenie Gier, Technologie Informatyczne, Tworzenie Witryny Internetowej, Biznes Plan.

http://www.microsoft.com/presspass/events/imaginecup

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top