Polacy ufają internetowi bardziej niż Kościołowi

W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez wydawnictwo Reader’s Digest zbadano zaufanie Europejczyków do instytucji. Polacy na drugim miejscu, tuż po małżeństwie, ufają internetowi – aż 60% rodaków wierzy w treści zamieszane w sieci.

 

 

Mimo że poziom zaufania Polaków do instytucji internetu systematycznie spada (w roku 2010 wynosił 72%) utrzymuje się on wciąż na bardzo wysokim – 60% poziomie. Oprócz Polski, w Europie jeszcze Czesi, Węgrzy, Rumuni i Holendrzy ufają internetowi na podobnie wysokim poziomie. Średnia europejska wynosi 48%.

Zaufanie do internetu wśród polskich respondentów deklarują głównie single. W Polsce popularność tej instytucji jest większa niż banków, Unii Europejskiej, a nawet Kościoła! Najmniejsze zaufanie do internetu wśród Europejczyków wykazują Niemcy.

Polacy ufają internetowi bardziej niż Kościołowi 1

Zaufanie do internetu w badaniu ETB jest wyraźnie odwrotnością zasięgu tego medium. Polska, choć szybko goni kraje najwyżej rozwinięte, wciąż pod względem odsetka internautów pozostaje daleko w tyle za Europą Zachodnią, gdzie zaufanie do sieci jest z wyjątkiem Holendrów dużo mniejsze niż u nas. Niewykluczone także, iż Polacy w większym stopniu niż inne nacje ufają internetowi, a także dziennikarzom, ponieważ mniej ufają innym instytucjom. Oznacza to, że w naszym kraju media pełnią ważniejszą niż w pozostałych krajach europejskich funkcję społecznej kontroli nad poczynaniami państwa i innych organizacji. Stąd większe do nich zaufanie – komentuje wyniki profesor Janusz Czapiński, psycholog społeczny.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Tegoroczna edycja została przeprowadzona w 16 krajach europejskich.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top