W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez wydawnictwo Reader’s Digest zbadano zaufanie Europejczyków do instytucji. Polacy na drugim miejscu, tuż po małżeństwie, ufają internetowi – aż 60% rodaków wierzy w treści zamieszane w sieci.
Mimo że poziom zaufania Polaków do instytucji internetu systematycznie spada (w roku 2010 wynosił 72%) utrzymuje się on wciąż na bardzo wysokim – 60% poziomie. Oprócz Polski, w Europie jeszcze Czesi, Węgrzy, Rumuni i Holendrzy ufają internetowi na podobnie wysokim poziomie. Średnia europejska wynosi 48%.
Zaufanie do internetu wśród polskich respondentów deklarują głównie single. W Polsce popularność tej instytucji jest większa niż banków, Unii Europejskiej, a nawet Kościoła! Najmniejsze zaufanie do internetu wśród Europejczyków wykazują Niemcy.
Zaufanie do internetu w badaniu ETB jest wyraźnie odwrotnością zasięgu tego medium. Polska, choć szybko goni kraje najwyżej rozwinięte, wciąż pod względem odsetka internautów pozostaje daleko w tyle za Europą Zachodnią, gdzie zaufanie do sieci jest z wyjątkiem Holendrów dużo mniejsze niż u nas. Niewykluczone także, iż Polacy w większym stopniu niż inne nacje ufają internetowi, a także dziennikarzom, ponieważ mniej ufają innym instytucjom. Oznacza to, że w naszym kraju media pełnią ważniejszą niż w pozostałych krajach europejskich funkcję społecznej kontroli nad poczynaniami państwa i innych organizacji. Stąd większe do nich zaufanie – komentuje wyniki profesor Janusz Czapiński, psycholog społeczny.
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.
Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Tegoroczna edycja została przeprowadzona w 16 krajach europejskich.
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.