E-przedsiębiorcy bardzo często nie spełniają obowiązków wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych. Wynika to między innymi z tego, że gubią się w gąszczu zasad i zobowiązań, jakie stawia przed nimi Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Takie wnioski wynikają z zakończonego w Katowicach seminarium ’Internet – skuteczny kanał sprzedaży’.
Podczas prelekcji 'Internet-skuteczny kanał sprzedaży’ okazało się, że większość polskich przedsiębiorców ma problemy ze zrozumieniem zasad GIODO. Co prawda istnieją materiały, które szeroko omawiają problematykę, ale niestety według uczestników seminarium są one nieczytelne, a przede wszystkim zbyt obszerne. Najczęściej e-sprzedawcy narzekają na trudności związane z:
– rozproszeniem regulacji ustawowych dotyczących ochrony danych osobowych po różnych aktach prawnych,
– zdefiniowaniem i uświadomieniem sobie, czym tak naprawdę są dane osobowe,
– przygotowaniem i wdrożeniem instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych,
– przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa do których zobowiązują ich przepisy.
Wykładowcy starali się przedstawić uczestnikom, jak odnaleźć się w tych skomplikowanych przepisach. Ponadto na przykładzie platformy Brutto.pl pokazano, jak w szybki i prosty sposób można dołączyć do grona wirtualnych sprzedawców zakładając sklep w kilkanaście minut, tym samym odciążając siebie od wypełnienia obowiązków narzuconych przez ustawę o ochronie danych osobowych.
'Dotarły do nas informacje, że uczestnicy seminarium byli bardzo zadowoleni z przeprowadzenia rzeczowych i cennych wykładów poruszających problematykę związaną z prowadzeniem e-biznesu. Szczególnie interesowały ich stosunkowo trudne do wypełniania obowiązki wirtualnego sprzedawcy oraz kroki, jakie należy podjąć aby działać zgodnie z prawem i wytycznymi o jakich mówi GIODO’ mówi prawnik Brutto.pl – Przemysław Kral.
W drugiej połowie roku odbędzie się kolejne seminarium pokazujące, jak osiągnąć sukces w sieci przy wykorzystywaniu nowoczesnych narzędzi postępując zgodnie z literą prawa.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.