Z badań firmy konsultingowej Process4E wynika, że polskie infolinie dość dobrze spełniają rolę zwrotnego kanału komunikacyjnego z klientami. Są one najczęściej wykorzystywane w handlu – około 34% działających infolinii, w bankowości i ubezpieczeniach – 19% a także w telekomunikacji 9%. Autorów raportu cieszy fakt, że polskie infolinie są stosunkowo dobrze wyposażane w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne takie jak zapowiedź głosowa – wykorzystywana w przeszło 88% infolinii, ACD (Automatic Call Distribution) – ponad 55%, oraz CTI (połączenie Call Center z systemami informatycznymi) – około 25%.
Bezpośredni kontakt z Klientem staje się niezbędnym elementem współczesnej strategii marketingowej. Przedsiębiorstwa zachęcają swoich Klientów do dzielenia się z nimi informacjami, przekazywania uwag i sugestii, starają się też rozmaitymi sposobami pozyskać ich lojalność. Coraz więcej firm rozpoczęło uruchamianie infolinii przeznaczonych do obsługi swoich Klientów. Często wiążą się z tym duże inwestycje w odpowiednią infrastrukturę tele-informatyczną (instalacje Call Center oraz informatyczne systemy klasy CRM).
Na kilka tysięcy infolinii, funkcjonujących w Polsce aż 53 % numerów wskazanych na różnych produktach, stronach internetowych lub materiałach reklamowych, nie odpowiada, bądź zawiera miły komunikat „Nie ma takiego numeru” – mówi Maciej Stanusch, konsultant CRM w Process4E. Z prawidłowo funkcjonujących infolinii najwięcej wykorzystywanych jest w handlu. Na drugiej pozycji znajduje się branża finansowa a na kolejnej uplasowały się przedsiębiorstwa produkcyjne:
Zdecydowana większość polskich infolinii działa w dni powszednie (od poniedziałku do piątku). W sobotę działa już tylko 1/3, zaś w niedzielę liczba ta spada do 20%. Zaledwie 10% wszystkich infolinii działa przez 24 godziny na dobę.
Cenną informacją jest także to, czego Klienci mogą się dowiedzieć o firmach korzystając z infolinii. O oferowanych usługach i produktach można się dowiedzieć korzystając z przeszło 65% infolinii. Informacja o producencie/usługodawcy zawarta jest w ponad 96% wskazań, natomiast o składzie surowcowym informuje nas ponad 70% infolinii. O ile o produktach i usługach możemy się dowiedzieć dość dużo, to już z zebraniem danych nt. ich dostawców będzie znacznie trudniej. Właściwie łatwo jest uzyskać wyłącznie dane tele-adresowe – adres internetowy firmy (98% wskazań), numer telefonu (88%) oraz dane adresowe (95%), to w. Wiedzą nt. udziałowców, składu zarządu chce się podzielić jedynie 2/3 respondentów. Wynikami finansowymi lub zatrudnieniem chwalą się już tylko nieliczni (odpowiednio 17% i 12%). Jest to o tyle dziwne, że często odpowiedzi odmawiały nam publiczne spółki giełdowe – mówi Maciej Stanusch, Kierownik Projektów CRM w Process4E.
Raport powstał na podstawie badań przeprowadzonych w okresie maj – czerwiec 2003. Celem badań było poznanie zasad funkcjonowania polskich infolinii konsumenckich oraz rodzajów informacji możliwych do uzyskania. Dokonano również analizy wykorzystywanych technologii tele-informatycznych. Pomiary przeprowadzono za pomocą kwestionariusza na próbie celowej 86 polskich infolinii.
Raport do pobrania w dziale Download.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.