Zdecydowana większość polskich małych i średnich firm – około 91% – posiada już komputery. Odsetek ten odpowiada około 82 000 przedsiębiorstw w całej badanej przez PMR zbiorowości (90 tysięcy firm). Około 35% ankietowanych przedsiębiorstw (czyli ogółem około 32 000 firm) planuje też w ciągu najbliższego roku zakup przynajmniej jednego komputera.
Kupować komputery będą jednak głównie firmy większe, i to te dysponujące już sprzętem komputerowym. Raczej nie należy się spodziewać rychłego zniknięcia grupy przedsiębiorstw nieużywających sprzętu komputerowego, obecnie liczącej około 8000 podmiotów. Nawet za rok takich firm pozostanie prawdopodobnie jeszcze pięć do sześciu tysięcy – twierdzi Wojciech Szajnert, autor badania. Przedsiębiorstwa należące do tej grupy to przede wszystkim firmy małe i mające siedziby w niewielkich miejscowościach, które jak dotąd radziły sobie zupełnie dobrze bez komputerów i dlatego nie widzą potrzeby, aby je akurat teraz kupować. Sytuację zmienić mogłaby dopiero wyraźna poprawa koniunktury gospodarczej – wtedy zakup komputera nie byłby dla nich zbyt dużym obciążeniem – kończy analityk PMR.
Raport do pobrania w dziale Download.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.