Internetowy Magazyn Nowej Gospodarki Internet Standard oraz serwis Sklepy24.pl przeprowadziły grudniu br. badanie stanu polskiego e-commerce.
Spośród kilkuset sklepów, których przedstawiciele udzielili odpowiedzi, żaden nie spodziewa się w najbliższych latach recesji na rynku e-commerce, natomiast ponad 60% oczekuje dynamicznego wzrostu sprzedaży. Dla 57% sklepów tegoroczny wynik finansowy netto będzie lepszy niż w roku ubiegłym, dla 61% wzrośnie wartość sprzedaży.
Aż 2/3 sklepów to mikroprzedsiębiorstwa – prowadzone przez jedną lub dwie osoby. Jedynie w 9% sklepów jest zatrudnionych powyżej pięciu osób. Obroty powyżej 200 tys. zł są udziałem zaledwie 7,4%. Prawie 46% sklepów w ciągu miesiąca sprzedaje towar wart mniej niż 10 tys. zł.
Z przebadanych sklepów aż 74,3% istnieje w sieci dłużej niż rok, przy czym dłużej niż 5 lat jedynie 6,9% serwisów.
Właściciele sklepów jako czynnik, który najbardziej utrudnia rozwój rynku e-commerce w Polsce najczęściej wskazują brak zaufania klientów do tej formy handlu. Drugą najczęściej wymienianą przeszkodą są zbyt wysokie koszty wysyłki towaru. Czynnikiem sprzyjającym rozwojowi e-commerce w Polsce jest według 94% badanych proces upowszechniania dostępu do Internetu.
Kompletny raport z badania „E-commerce 2006. Badanie polskich sklepów internetowych” do pobrania w serwisach Internet Standard http://www.internetstandard.pl/news/104209.html
oraz Sklepy24.pl: http://www.sklepy24.pl.
Wpisy promowane
- Zrównoważony rozwój w centrum uwagi. Efektywne utrzymanie czystości w zakładzie dzięki produktom firmy Mewa oferowanym z kompleksowym pakietem usług. Dostawca usług tekstylnych jakim jest firmaMewa zapewnia firmom zrównoważone i wydajne rozwiązania w zakresie czyszczenia przemysłowego. Zastosowanie czyściw wielokrotnego użytku ...
- Projektowanie aplikacji – z jakimi wyzwaniami spotykają się specjaliści?Wyzwaniem dla specjalistów IT jest konieczność tworzenia produktów z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, w tym rozwiązań z zakresu machine learning i ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.