Polacy coraz chętniej korzystają z możliwości rejestrowania adresów internetowych z polskimi znakami diakrytycznymi. Od grudnia 2009 roku w domenie .eu, zarejestrowano prawie 3700 takich nazw.
Zarejestrowanie np. adresu www.sąd.eu nie stanowi już problemu. Od ponad roku używanie narodowych znaków diakrytycznych w nazwie strony internetowej umożliwia EURid – organizacja, która zarządza rejestracją domen .eu. W tym czasie zarejestrowano ponad 71 tys. takich adresów (tzw. domen IDN – z ang. Internationalized Domain Name), zaś w samej Polsce prawie 3,7 tys. Największą popularnością adresy ze znakami narodowymi cieszą się w Niemczech (ok. 46 proc.) i w Czechach (ok. 15 proc.). Polska znajduje się w tym rankingu na 3 miejscu (ok. 5 proc. . Domeny IDN są popularne zwłaszcza wśród firm, które doceniają fakt, że nazwy te są intuicyjne i w sposób naturalny odnoszą się do poszukiwanego produktu czy usługi.
Spośród polskich liter za znakami diakrytycznymi, najczęściej wykorzystywaną w nazwach rejestrowanych domen była litera „ó” – używana prawie 1800 razy, oraz litera „ł” – która pojawiła się blisko 1300 razy. Najmniej popularna okazała się litera „ź”. – „90 proc. wszystkich nazw ze znakami narodowymi IDN w adresie .eu to nazwy pisane w alfabecie łacińskim ze znakami diakrytycznymi, takimi jak np. ł, ś, ć, ą. Pozostałe 10 proc. jest niemal równo podzielone na litery alfabetu greckiego oraz cyrylicę” – powiedziała Regina Fuchsova, Regional Manager EURid dla Europy Środkowej.
Liczba nazw ze znakami diakrytycznymi rośnie w tempie proporcjonalnym do rejestracji domen .eu. Nazwy te stanowią obecnie 2,3 proc. wszystkich rejestracji.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.