Pierwszy polski podcast IT – Magazyn komputerowy Trącić myszką Polskiego Radia Szczecin został laureatem V edycji konkursu Popularyzator Nauki. Konkurs jest organizowany przez Polską Agencję Prasową oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
„Popularyzacja nauki i techniki to działalność niszowa. Nie jest prosto przekonać innych, że to dobry pomysł na radio. Z naszych doświadczeń wynika, że warto przecierać szlaki” – mówi red. Jarosław Dalecki. Dwie autorskie audycje z komputerową myszką w roli głównej, emitowane na antenie Polskiego Radia Szczecin i udostępniane w Internecie, mają bawić zarówno dzieci, jak i dorosłych, a przy tym uczyć informatyki i popularyzować wiedzę o najnowszych osiągnięciach technologicznych w tej dziedzinie.
„Zasługi osób, które z własnej inicjatywy zajmują się popularyzacją, są niewyobrażalne. Jest bowiem potężna luka między naukowcami a resztą społeczeństwa” – podkreślił podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. Jerzy Szwed podczas uroczystej gali 15 grudnia br. w Warszawie.
„Nagroda została przyznana w uznaniu za popularyzację informatyki w mediach z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i podcastingu. To dla nas ogromne wyróżnienie, które cieszy tym bardziej że w grudniu magazyn komputerowy będzie obchodził 10-lecie na antenie Polskiego Radia Szczecin.” – mówi red. Maciej Jankowski
Audycja uzyskała patronat Polskiego Towarzystwa Informatycznego, a w 2007 r. otrzymała nagrodę specjalną Stowarzyszenia Dziennikarzy RP za wykorzystanie podcastingu w promocji informatyki oraz budowaniu społeczeństwa informacyjnego. W ubiegłym roku otrzymała wyróżnienie za popularyzację nauki. Ministerstwo Edukacji Narodowej przyznało jej też patronat Europejskiego Roku Kreatywności i Innowacji 2009.
Magazyn komputerowy „Trącić Myszką” i magazyn komputerowy dla dzieci „Przygody Małej Myszki w świecie informatyki” to blok publicystyczno-edukacyjny, przygotowywany w ramach misji Polskiego Radia Szczecin od ponad trzech lat. Jego uzupełnieniem jest strona internetowa www.myszka.org stworzona w 2005 roku w celu publikowania, po raz pierwszy w Polsce, profesjonalnych podcastów czyli internetowych publikacji audycji w odcinkach, przy pomocy technologii RSS.
„Dzięki interaktywnej formie przekazu ilość wizyt na naszej stronie internetowej przekroczyła już 5 milionów. Audycji towarzyszy też czat na stronie www.myszka.org, na którym internauci mogą komentować i zadawać pytania gościom w studio. Każdego miesiąca nasi słuchacze pobierają ponad 100 GB podcastów. W internecie udostępnionych jest ponad 200 podcastów z naszymi audycjami a także pliki wideo” – mówi red. Maciej Jankowski.
Dwugodzinny Magazyn komputerowy „Trącić Myszką” to program publicystyczny w ramach misji edukacyjnej radia publicznego z zakresu informatyki i najnowszych osiągnięć techniki w branży IT. „Całe przedsięwzięcie jest unikatowym w skali Polski i zostało dostosowane do nowego sposobu podejścia do odbioru radia przez słuchaczy. Dzięki temu programy nie giną w momencie zakończenia emisji, ale żyją w sieci stanowiąc radiowy odpowiednik wprowadzanej również w Polsce telewizji na żądanie” – redaktor powołuje się na badania Gemius S.A., zapowiadające proces ucieczki od słuchania stacji z nadajników naziemnych do radia w sieci a zwłaszcza audycji na żądanie.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.