Lipiec tego roku był miesiącem, w którym gwałtownie wzrosła ilość spamu o treściach pornograficznych oraz zawierającego oferty sprzedaży różnego rodzaju medykamentów. Znacznie zmalała natomiast ilość spamu oferującego szybkie transakcje, kredyty i korzyści finansowe. Jednocześnie w lipcu najbardziej aktywnym wirusem internetowym okazał się Zafi-B.
Według najnowszego raportu „Spam Index” opublikowanego przez firmę Clearswift, w lipcu tego roku ilość spamu o treściach pornograficznych wzrosła o ponad 350 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Spam o takim charakterze stanowił w tym miesiącu 17.2 proc. ogółu niepożądanych wiadomości, natomiast w czerwcu było to jedynie 4.8 proc. Ostatnią tak wysoką liczbę pornograficznego spamu zanotowano w styczniu tego roku, wynosiła ona wtedy 22 proc.
Znacznie zmalała ilość spamu finansowego, w lipcu stanowiła jedynie 17.2 proc. wszystkich wiadomości uznanych za spam, podczas gdy w czerwcu było to 39 proc. Wzrosła natomiast liczba spamu oferującego bezpośrednią sprzedaż produktów i usług. W lipcu wynosił on 9.6 proc., natomiast w czerwcu jego ilość stanowiła jedynie 5.2 proc. ogółu. Wyraźnie zaznacza się także tendencja wzrostu liczby wiadomości uznanych za „scam”. W maju tego roku ilość e-maili informujących o fałszywych loteriach, aktualizacji danych bankowych czy internetowych „piramidach” stanowiła 0.2 proc. ogółu., w czerwcu był to 1 proc., a w lipcu już 2.6 proc. ogółu.
Duży wzrost odnotowano także w ilości informacji o treściach medycznych. W lipcu wiadomości te stanowiły 41.4 proc., w czerwcu było to 30.6 proc. ogółu. Na rosnącą ilość spamu oferującego zakup środków farmaceutycznych przez internet odpowiedział Pfizer, producent Viagry. Firma rozpoczęła aktywną kampanię przeciwko spamerom. Ostatnie badania przeprowadzone przez producenta wykazały bowiem, że aż 25 proc. spośród ankietowanych mężczyzn wierzyło, że oferty sprzedaży Viagry, które otrzymują pocztą elektroniczną wysyłane są przez firmę Pfizer.
„Spam jest nie tylko coraz bardziej uciążliwy dla odbiorców, ma również coraz większy, szkodliwy wpływ na reputację firm, pod które podszywają się spamerzy.”- mówi Alyn Hockey, dyrektor ds. badań w Clearswift.- „Coraz większy problem stanowi także spam zawierający wirusy. Spamerzy nakłaniają odbiorców do uruchomienia wirusa przez otwarcie załącznika bądź linka zawartego w wiadomości.”
Firma Clearswift opublikowała wyniki swojego pierwszego zestawienia „Virus Index”. Według niego w lipcu najbardziej aktywnym wirusem był Zafi-B, rozprzestrzeniający się przez załączniki w wiadomościach e-mail oraz poprzez komunikację peer-to-peer. Jego działanie stanowiło 38.4 proc ogółu szkodliwej aktywności wirusów w internecie. Drugim najbardziej aktywnym wirusem był Netsky-P (23.7 proc.). Znaczną część internetowych zagrożeń stanowiły również jego kolejne odmiany: Netsky-D (10.1 proc.), Netsky-B (8.1 proc.), czy Netsky-Z (7.1 proc.).
Statystyka wirusów została opracowana na podstawie danych gromadzonych przy użyciu e-Sweeper, rozwiązania Clearswift do zarządzania bezpieczeństwem komunikacji e-mail.
Wyniki „Spam Index” opracowywane są na podstawie raportów generowanych przez rozwiązania antyspamowe. Raporty te są przesyłane raz w tygodniu do firmy Clearswift przez 20 milionów użytkowników.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.