Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy 10. stronie wyników? Jeśli patrzysz z frustracją na strony konkurencyjnych firm w TOP10, zastanawiając się, w czym ich oferta przewyższa Twoją, rozważ skorzystanie z usług SEO. Z jakimi kosztami się to wiąże? Odpowiadamy!

Koszt pozycjonowania strony internetowej – inwestycja, a nie wydatek
W branży e-commerce widoczność w Google często decyduje o sukcesie – lub porażce. Im wyższa jest pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania, tym większego ruchu organicznego możesz się spodziewać, a każde odwiedzenie sklepu to szansa na konwersję. Statystyki z początku 2025 roku udostępnione przez Backlinko wskazują, że 84% użytkowników wyszukiwarki Google każdego dnia wpisuje w nią przynajmniej trzy zapytania. Jednocześnie tylko 0,44% użytkowników przechodzi na drugą stronę wyników (nie mówiąc nawet o kolejnych).
Wnioski? Warto wyświetlać się jak najbliżej początku rankingu. Wysoka pozycja to prawdziwy magnes na klientów – znajdź doświadczoną agencję SEO i rozpocznij przyciąganie!
W przeciwieństwie do kampanii reklamowych czy atrakcyjnych obniżek cen pozycjonowanie nie daje natychmiastowych wyników. To długofalowy proces, jednak jego efekty są trwałe – zwłaszcza przy odpowiednio dobranej strategii. Trafna reklama w internecie lub duży rabat działa na zasadzie bodźca: natychmiast przyciąga uwagę i generuje szybki wzrost sprzedaży. Po zakończeniu akcji promocyjnej efekty równie szybko znikają. Pozycjonowanie działa natomiast na głębszym poziomie:
- wpływa na autorytet – stopniowo umacnia pozycję Twojej marki w świadomości odbiorców jako eksperta w danej branży;
- daje długotrwałe rezultaty – dobrze zoptymalizowana treść i odpowiednio zbudowana strona działają na korzyść firmy przez lata, a nie dni czy tygodnie;
- kumuluje korzyści – każdy nowy ekspercki wpis na stronie czy link przychodzący z innej domeny „dokłada się” do obecnego autorytetu, dając efekt kuli śnieżnej;
- zapewnia stabilny ruch organiczny – w przeciwieństwie do płatnego ruchu, który znika po zakończeniu kampanii, ruch organiczny wynikający z wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania nie wymaga ciągłych wydatków;
- buduje zaufanie – strony z pierwszej strony wyników są postrzegane przez użytkowników jako wiarygodne (w końcu za takie uznała je wyszukiwarka, a to przecież musi o czymś świadczyć), co przekłada się na wyższy współczynnik konwersji.
Odpowiednio dobrana strategia pozycjonowania uwzględnia specyfikę branży, analizę konkurencji, badanie słów kluczowych oraz tworzenie wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby odbiorców. Choć pierwsze zauważalne efekty mogą się pojawić dopiero po kilku miesiącach, konsekwentnie realizowany plan działań SEO zapewnia trwałe korzyści, a koszt pozycjonowania strony zwraca się z nawiązką.
SEO cennik – co oferują polskie agencje?
Profesjonalne SEO to nie tylko tworzenie i publikowanie treści zawierających frazy kluczowe. Wymaga także dużej wiedzy technicznej, ciągłego analizowania danych, link buildingu, monitorowania działań konkurencji i reakcji na zmiany w działaniu wyszukiwarek. Jeśli do tej pory wydawało Ci się, że dasz radę zająć się tym samodzielnie pomiędzy zarządzaniem sklepem, magazynem, wysyłkami, płatnościami, zwrotami i reklamacjami, nie mamy dla Ciebie dobrej wiadomości: działanie po omacku i na pół gwizdka nie da oczekiwanych rezultatów. Będzie Cię za to kosztować wiele czasu i stresu.
Inwestując w eksperckie wsparcie, zdejmujesz ciężar z własnych barków i unikasz przepalania budżetu na nieskuteczne rozwiązania. Dobrzy specjaliści SEO wiedzą, jakich narzędzi używać i jak to robić, testują rozwiązania na sobie, zanim wdrożą je u klientów, a także wkładają w pracę zarówno wiedzę, jak i serce.
Jaki jest koszt pozycjonowania strony internetowej? Wśród polskich agencji SEO dominują trzy modele rozliczeń:
- Stały abonament – klient płaci określoną miesięczną kwotę, najczęściej od 1500 do nawet 10 000 zł netto w zależności od rozmiaru sklepu, potrzeb i oczekiwań. Taki model zapewnia poczucie stabilności dzięki przewidywalności kosztów. Jeśli się na niego zdecydujesz, dopilnuj, by dokładnie określić zakres działań.
- Płatność za efekt – opłata jest naliczana za osiągnięcie pozycji w TOP10 dla określonej frazy. Brzmi to kusząco, ale może prowadzić do sztucznego windowania pozycji bez realnego wpływu na sprzedaż. Wiąże się też z koniecznością osobnego rozliczania za każdą frazę. Ceny są ustalane indywidualnie.
- Model hybrydowy – połączenie stałego abonamentu i premii za wyniki; coraz częściej stosowany przez agencje SEO, które chcą dzielić ryzyko z klientem. Wadą tego modelu jest mniejsza przewidywalność kosztów.
Nie masz pewności, czy interesuje Cię pozycjonowanie stron? Cennik niektórych agencji obejmuje też możliwość wykonania samego audytu, który wskaże Ci błędy na stronie i pomoże oszacować potrzebny budżet na ewentualne pozycjonowanie. Koszt audytu SEO sklepu internetowego to zazwyczaj od 1000 do 8000 zł.
Pozycjonowanie stron cennik – średnie stawki
Na podstawie danych ze stron internetowych agencji SEO dostępnych publicznie w kwietniu 2025 roku, można wskazać orientacyjne przedziały cen w abonamentowym modelu rozliczania za usługi:
Skala działalności sklepu | Miesięczny koszt |
Mały sklep (do około 100 produktów) | 1500–2500 zł (istnieją również tańsze oferty, ale należy zwrócić uwagę na zakres działań – może być okrojony w stosunku do pełnej oferty) |
Średni sklep (około 100–500 produktów) | 2500–5000 zł |
Duży sklep (powyżej 500 produktów, częsta rotacja) | 5000–10 000 zł (cena może być nawet wyższa w zależności od zakresu prac) |
Warto porównać oferty kilku agencji, zwracając uwagę nie tylko na koszt pozycjonowania strony internetowej, lecz także zakres usług – różnice są znaczące. Jeśli Twój budżet na to pozwala, wybierz agencję, która zatrudnia doświadczonych ekspertów i nie boi się testować nowych rozwiązań, by osiągać dla Ciebie jak najlepsze wyniki.
Pozycjonowanie cennik – co wchodzi w koszt działań SEO?
W większości agencji standardowy pakiet SEO obejmuje wykonanie wstępnego audytu technicznego strony, w którym specjalista wskazuje wszelkie obszary wymagające poprawy, a także analizę słów kluczowych, tworzenie, optymalizację i publikację treści oraz meta danych, link building (pozyskiwanie linków z zewnętrznych stron, bardzo istotne dla budowania autorytetu i widoczności), monitorowanie wyników i raportowanie. Co ważne, w tańszych pakietach nie zawsze uwzględnia się treści czy wdrażanie zmian technicznych. Te elementy mogą być dodatkowo płatne, a często “to nie są tanie rzeczy”.
Zawsze czytaj drobny druk i nie daj się złapać w pułapkę podejrzanie tanich pakietów – korzystaj z usług agencji, które udostępniają na stronie przejrzysty cennik, bez ukrytych kosztów. Ludzkie podejście do klienta i maszynowe podejście do pracy to najlepsze połączenie!
Pozycjonowanie stron cena – na jakie ukryte koszty należy uważać?
Niektóre agencje kuszą niskimi stawkami za pozycjonowanie, ale nie informują na stronie o dodatkowych kosztach. Taka manipulacja bywa trudna do wykrycia, a może Cię wiele kosztować, jeśli podpiszesz umowę. Na co uważać?
- Koszty audytu SEO – zazwyczaj od 1000 do 8000 zł netto, płatne jeszcze przed rozpoczęciem działań. W połączeniu z opłatą za pierwszy miesiąc pracy mogą przekroczyć Twój budżet.
- Koszty tworzenia treści – za jakościowe artykuły blogowe, sponsorowane, opisy kategorii i produktów zapłacisz po kilkadziesiąt złotych od tysiąca znaków.
- Opłaty za linki – link building może kosztować 500–2000 zł miesięcznie.
- Jeśli Twój sklep wymaga poprawek programistycznych, może Cię to kosztować nawet kilka tysięcy złotych (w zależności od ich skali i zakresu).
Niektóre agencje stosują też w umowach zapisy o minimalnym czasie współpracy – na przykład 6 lub 12 miesięcy – z karami za wcześniejszą rezygnację. Nie trzeba się tego obawiać, planując długotrwałą współpracę (a tylko taka ma sens w przypadku SEO), ale zawsze warto dokładnie przeczytać umowę przed podpisaniem.
Jeśli wyruszasz na przygodę z pozycjonowaniem, wybierz partnera, który sprawnie porusza się po dżungli wyszukiwarek, stawia na przejrzystość współpracy, zna potencjał nowoczesnych narzędzi i potrafi je ujarzmić dla Twojej korzyści!
Wpisy promowane
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!