Unia Europejska stale wspiera firmy, które chcą pozyskać inwestora, a także instytucje, które ułatwiają przedsiębiorcom kontakt z inwestorami. Coraz więcej firm decyduje się na taki krok, jednak znalezienie właściwego wsparcia nie jest łatwe bez odpowiedniego przygotowania.
Wsparcie inwestora pozwala na zrealizowanie nowych przedsięwzięć lub w przypadku młodych osób zupełnie nowych pomysłów. Poniżej przedstawiamy krok po kroku, jak powinien wyglądać proces pozyskania inwestora.
1. Biznesplan
Przed przystąpieniem do poszukiwania inwestora należy przede wszystkim przygotować solidny biznesplan. Musi być dopracowany w najmniejszych szczegółach. Powinien między innymi zawierać, prócz tego co posiada standardowy biznes plan, koncepcje finansowania projektu, na co zostanie przeznaczony uzyskany od inwestora budżet oraz w jakim czasie przewidywana jest stopa zwrotu dla anioła biznesu. Jednak wszystkie te elementy jeszcze nie gwarantują powodzenia otrzymania wsparcia od inwestora.
2. Poszukiwania inwestora
Skontaktowanie się bezpośrednio z osobą chcącą zainwestować w Twój projekt może być nie lada problemem. Można również zgłosić się do funduszy inwestycyjnych, jednak w tym przypadku ciężko jest liczyć na wsparcie merytoryczne projektu z ich strony. W tym miejscu warto pomyśleć o zamieszczeniu ogłoszenia w jednym z serwisów kojarzących przedsiębiorców z inwestorami. W szybki i wygodny sposób można opisać w skrócie swój projekt, określić jego branżę oraz wymaganą kwotę wsparcia. Takie ogłoszenie trafia w ręce ekspertów, którzy w możliwie krótkim czasie przedstawią Twój pomysł właściwym osobom i przekażą im kontakt do Ciebie. Jeśli nie chcesz publikować swojego pomysłu w sieci możesz skorzystać z indywidualnych spotkań z inwestorami, jak np. organizowanymi kilka razy w ciągu roku spotkaniami „W cztery oczy z inwestorem”.
3. Prezentacja
„Poza atrakcyjnym ekonomicznie projektem bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie się przed spotkaniem z inwestorem. Nawet najlepszy pomysł, który nie zostanie logicznie wyjaśniony i przedstawiony zrozumiale, nie otrzyma wsparcia od inwestora. (…)” – powiedział Norbert Poliński, eskpert ds. kontaktów z inwestorami z Symultana.org. Prezentacja to nie tylko wizytówka samego projektu, ale także pomysłodawcy, dlatego solidne przygotowanie jest często kluczem do sukcesu. Tworząc prezentację należy pamiętać, by była ona przede wszystkim zrozumiała i treściwa, a odbiorca nie musiał zastanawiać się nad znaczeniem używanych słów. Równie ważne jest także zachowanie ustalonego porządku przekazywanych informacji oraz opowiadanie o projekcie pewnie, z pasją i zaangażowaniem.
Jeśli nie dasz się zaskoczyć przez inwestora i będziesz w stanie udzielić odpowiedzi na wszystkie jego pytania i wątpliwości, popierając je konkretnymi argumentami, a co najważniejsze – uda Ci się zainteresować inwestora, możesz być przekonany, że zaowocuje to dalszą współpracą.
Piotr Strzałkowski
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.