Wolisz firmową imprezę integracyjną od kursu języka niemieckiego? Jesteś w mniejszości!
Czyżby nadchodził kres hucznych imprez służbowych i integrujących zabaw w stylu team building? Z pewnością nie. Wiele przemawia za tym, że taka forma integracji i motywowania pracowników ma przed sobą wspaniałe lata. Czy jednak za taką formą szkoleń pracownicy tęsknią najbardziej?
Sonda przeprowadzona przez Internetowy Serwis Pracy JOBS.PL pokazuje, że pracownicy znacznie rozsądniej wydaliby pieniądze swoich pracodawców. Najchętniej zainwestowaliby w kursy językowe i studia podyplomowe. Chęć podjęcia nauki w tych właśnie dziedzinach – o ile koszty pokrywałby pracodawca – zadeklarowało po 30% respondentów JOBS-owej sondy. Tylko nieco mniej użytkowników (26%) skorzystałoby ze szkolenia branżowego, które podnosiłoby ich kwalifikacje zawodowe. Najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się wyjazdy integracyjne (9%) i treningi interpersonalne (5%).
Dlaczego nagle rezygnujemy z możliwości wspólnej zabawy ze współpracownikami, przedkładając nad nią możliwość nauki? Skąd w nas nagle taki pęd do wiedzy? Wszystko wskazuje na to, że wzrasta świadomość pracowników o ich wartości na ryku pracy. Wiedzą, że im wyższe będą ich kwalifikacje, tym łatwiej będzie im dostać podwyżkę, awansować, zdobyć lepszą pracę. „Twarde” umiejętności są niewątpliwie bardziej wymierne, a odpowiedni wpis w CV potrafi otworzyć furtkę do obiecującej rozmowy kwalifikacyjnej.
Umiejętności miękkie, takie jak asertywność, zdolności komunikowania się czy negocjowania, zdobywane podczas treningów interpersonalnych, choć dają satysfakcję i przynoszą wymierne korzyści także w życiu codziennym, doceniane są przede wszystkim przez menadżerów wyższych szczebli zarządzania.
Trzeba również pamiętać, że studia podyplomowe oraz kursy językowe to wciąż dość kosztowna forma podnoszenia kwalifikacji (1,5-3 tysięcy zł na semestr), na którą czasami brakuje funduszy w domowym budżecie.
www.jobs.pl
W internetowym sondażu przeprowadzonym przez JOBS.PL na przełomie sierpnia i września udział wzięło 2350 respondentów.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.