Średnio co 20 sekund pojawia się w polskim internecie ogłoszenie rekrutacyjne. W 2007 roku pracodawcy umieścili w sieci ponad 1,5 miliona ofert pracy. Przez internet rekrutowało ponad 47 tys. firm i organizacji. Najbardziej poszukiwany zawód w Polsce to przedstawiciel handlowy.
Powyższe dane, znalazły się w raporcie „Rekrutacja w polskim internecie w 2007 roku” przygotowanym przez serwis rekrutacyjny GazetaPraca.pl.
Pracy szukaj jesienią i zimą
W 2007 roku najszybciej można było znaleźć nową pracę w styczniu, we wrześniu i w październiku. Wtedy ukazywało się najwięcej ogłoszeń o pracę – ponad 130 tys. każdego z ww. miesięcy. Wtedy też rekrutowało najwięcej pracodawców – ponad 11 tys. w styczniu i ponad 12 tys. we wrześniu i w październiku.
– Postanowienia noworoczne kandydatów i nowe budżety pracodawców to motory napędowe styczniowego boom’u rekrutacyjnego. Z kolei po wakacjach wracamy do pracy z nowymi przemyśleniami i również zaczynamy myśleć o zmianach. Pracodawcy doskonale to wyczuwają – tłumaczy sezonowość rynku rekrutacyjnego dr Dorota Bachman, ekspert ds. pracy i kariery, dyrektor serwisu GazetaPraca.pl.
Najmniej ofert pracy pojawiło się w sieci w listopadzie i w lipcu, a najmniej pracodawców rekrutowało w kwietniu 2007.
Wojna o talenty?
63% ofert rekrutacyjnych opublikowanych w polskim internecie w 2007 roku skierowanych było do specjalistów bez wyższego wykształcenia i pracowników fizycznych. Stanowiskami zaliczonymi do tej grupy są między innymi mechanicy, kierowcy oraz sprzedawcy.Tylko w co 4 ogłoszeniu pracodawca zgłaszał potrzebę zatrudnienia specjalisty z wyższym wykształceniem. 11% ofert kierowano do niższej kadry kierowniczej, a tylko 2% do menadżerów wyższego szczebla. – Te wyniki pokazują, prawdziwe problemy zdecydowanej większości firm w Polsce. Brakuje już nie tylko tzw. talentów – czyli świetnie wykształconych pracowników znających języki. Coraz większe problemy widać w znalezieniu rąk do ciężkiej pracy – komentuje Dorota Bachman.
Przedstawiciela zatrudnią od zaraz
Zdecydowanie najbardziej rozchwytywani na rynku pracy są przedstawiciele handlowi oraz sprzedawcy i ekspedienci. Pracodawcy mają dla nich łącznie prawie 280 tys. ofert – czyli prawie 19% wszystkich ogłoszeń, które ukazały się w sieci. Wśród zawodów specjalistycznych, wymagających wysokich kwalifikacji, przodują księgowi i programiści.
Bezrobotni mało mobilni
Ponad 50% wszystkich ogłoszeń rekrutacyjnych pochodziło z 4 województw: mazowieckiego, śląskiego, dolnośląskiego i wielkopolskiego. Pracodawcy z województwa mazowieckiego opublikowali w ciągu minionego roku więcej ofert pracy niż łącznie pracodawcy z 10 województw: łódzkiego, kujawsko-pomorskiego, zachodniopomorskiego, podkarpackiego, lubelskiego, lubuskiego, warmińsko-mazurskiego, świętokrzyskiego, opolskiego i podlaskiego. Stanowiły one prawie 29% wszystkich ogłoszeń publikowanych w polskim internecie w 2007 roku.
– Słaby dostęp do informacji o rynku pracy i bardzo niska mobilność to jedne z powodów problemów polskiego rynku pracy zdefiniowane przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Moim zdaniem to, oprócz szarej strefy, zdecydowanie najważniejsze przyczyny wciąż wysokiego bezrobocia – mówi dr Bachman.
Około 6% wszystkich ogłoszeń oferowało pracę poza granicami kraju.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.