W piątek, 18 grudnia 2009 na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu odbyło się seminarium pt.: „Uwarunkowania sprawności innowacyjnej przedsiębiorstw”, które zebrało zarówno środowisko naukowe (przedstawicieli czterech poznańskich wyższych uczelni), jak również przedstawicieli firm prowadzących działania innowacyjne, w tym serwis decyzje-IT.pl.
Podczas seminarium przedstawiciele firm, władz samorządowych oraz osoby zajmujące się profesjonalnie rozwojem innowacyjności i badaniem jej uwarunkowań podzieliły się swoim doświadczeniem w zakresie kreowania i wdrażania nowych rozwiązań. W trakcie wystąpień zostały poruszone m.in. takie tematy, jak innowacje i ich rola w rozwoju przedsiębiorczości, czynniki dyfuzji innowacji, środki unijne a działania innowacyjne przedsiębiorstw, bariery innowacyjności, innowacje organizacyjne – stworzenie efektywnego systemu innowacji w firmie, innowacje procesowe i technologiczne – wykorzystanie IT w działalności przedsiębiorstwa. Przedstawione zostały również wyniki badań nad innowacyjnością poznańskich przedsiębiorstw.
Wśród prelegentów pojawili się m.in. prof. dr hab. Henryk Mruk, dr hab. Ewa Jerzyk, dr Maciej Koczerga, dr Katarzyna Pawlak – Lemańska (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), prof. dr hab. Michał Sznajder, dr Anna Wielicka – Regulska (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu), mgr Magdalena Sroczan (Politechnika Poznańska), dr Dawid Wiener, dr Michał Męczyński (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), mgr Monika Gałganek – Napierała (Urząd Marszałkowski w Poznaniu), prof. Wojciech Florkowski (University of Georgia, USA), mgr Natalia Bartkowiak i mgr Anna Ziemińska (Uniwersytet Przyrodniczy).
Wśród wielu wykładów znalazła się prelekcja przeprowadzona przez przedstawicielkę serwisu decyzje-IT.pl, Panią Agnieszkę Dziurkiewicz, Business Development and Marketing Managera. Jej prelekcja pod tytułem: „Wybór systemu IT w przedsiębiorstwie – w dążeniu do innowacyjnego zarządzania firmą” prezentowała innowacyjności serwisu decyzje-IT.pl, który kompleksowo wspiera menedżerów w podejmowaniu decyzji inwestycyjnej w zakresie wyboru systemu IT. Prelekcja zaprezentowała typowe trudności menedżerów w podejmowaniu decyzji dotyczących inwestycji, standardowe metody zbierania informacji przez menedżerów na temat dostępnych rozwiązań oraz innowacyjność rozwiązania oferowanego przez serwis decyzje-IT.pl.
Drugą prelekcję, którą warto przytoczyć, była prezentacja Pani Dagmara Maroszek-Bździuch z firmy MPlab. Wg niej punktem wyjścia do pracy nad projektem nie jest sam produkt, ale potrzeby odbiorców. Nie bez znaczenia jest również wejście z innowacyjnym produktem w czasie, gdy rynek jest na taką innowację gotowy. Firma przekonała się o tym próbując wprowadzić na rynek system kiosków multimedialnych z monitorem dotykowym MPoint. Początki były trudne, jednak dziś nie jest on już niedostępnym gadżetem, a staje się narzędziem wykorzystywanym: przez firmy do komunikacji z klientem, przez urzędy jako informator dla załatwiających sprawy lub przez władze miast jako multimedialne informatory turystyczne.
Chcąc podsumować wnioski z seminarium, można stwierdzić, że na sukces innowacyjnego produktu ma wpływ nie tylko jego innowacyjność, ale doskonałe dopasowanie do potrzeb i wymagań jego odbiorców.
Prezentacje do ściągnięcia dostępne są na stronie:
http://decyzje-it.pl/aktualnosci/prelekcja-decyzje-it-pl-o-innowacyjnosci.html
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.