Od premiery OpenSocial – platformy deweloperskiej dla twórców serwisów społecznościowych – minęło kilka tygodni. W sieci pojawiły się pierwsze recenzje firmowanego przez Google pakietu. Nie są one pochlebne.
Na problemy z OpenSocial zwraca uwagę TechCrunch. Do serwisu napisał Russ Whitman, założyciel specjalizującej się w dostarczaniu informacji o premierach książkowych i płytowych witryny MediaPops. Początkowo byliśmy bardzo podekscytowani zapowiadanymi możliwościami platformy, ale z czasem zdaliśmy sobie sprawę, jak bardzo ograniczone jest to wydanie – wyjaśnił w swoim mailu.
Whitman twierdzi, że w OpenSocial brakuje podstawowych funkcji, a koncepcja „napisz raz, publikuj wszędzie” jest tylko teorią. Z naszego punktu widzenia to nie jest nawet wersja beta – dodał twórca MediaPops. Według niego premiera wydania 1.0 nastąpi w pierwszych miesiącach przyszłego roku. Zbudowanie czegoś na kształt Facebooka i podjęcie realnej konkurencji będzie możliwe najwcześniej w lutym.
Whitman wspiera koncepcję Google, ale zarzuca amerykańskiemu gigantowi zbyt wczesne udostępnienie OpenSocial. Potwierdzają się tym samym wcześniejsze wątpliwości deweloperów, którzy pracowali przy platformie i twierdzili tuż przed premierą, że potrzeba jeszcze miesięcy na dopracowanie pakietu. Kilka dni temu Google przyznało się zresztą częściowo do błędu, a na oficjalnym forum OpenSocial pojawiła się długa lista rzeczy, które muszą zostać poprawione.
W ramach niej znalazły się kwestie z tak różnych sfer jak bezpieczeństwo, nawigacja, standaryzacja profili i usług czy prywatność. Szczególnie ta ostatnia sprawa wydaje się być ważna, biorąc pod uwagę ostatnie problemy Facebooka z aplikacją Beacon, która pozyskiwała dane na temat aktywności sieciowej internautów bez ich wiedzy.
Źródło: TechCrunch
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.