Firma McAfee przedstawiła wyniki najnowszych badań, według których producenci urządzeń mobilnych borykają się z większą, niż kiedykolwiek liczbą problemów z bezpieczeństwem i są zmuszeni angażować coraz więcej czasu i pieniędzy w likwidowanie skutków zdarzeń związanych z naruszeniem bezpieczeństwa.
W trzecim już dorocznym raporcie na temat ekosystemu mobilnego McAfee analizuje doświadczenia producentów urządzeń związane z bezpieczeństwem, ich obawy, priorytety oraz podejście do przyszłych zagrożeń. Wyniki badań świadczą o tym, że problemy z bezpieczeństwem hamują rozwój nowych usług oraz tworzenie nowych modeli biznesowych.
Najważniejsze wnioski zawarte w publikacji McAfee Mobile Security Report 2009:
• Połowa producentów informuje o dotykających urządzenia mobilne infekcjach złośliwego oprogramowania, atakach spamem głosowym i tekstowym, problemach z aplikacjami niezależnych dostawców i incydentach powodujących przeciążenie sieci
• Niemal połowa (48%) producentów potwierdza, że koszty związane z koniecznością aktualizacji oprogramowania i przywracaniem sprawności zaatakowanych urządzeń mają istotny wpływ na ich działalność
• Zaniepokojenie bezpieczeństwem działania urządzeń mobilnych jest wysokie: 81% producentów niepokoi bezpieczeństwo płatności mobilnych; 69% nie jest pewnych bezpieczeństwa procesu instalowania aplikacji, zaś 66% niepokoi kwestia bezpieczeństwa wykorzystywanych przez urządzenia bezprzewodowych połączeń WiFi i Bluetooth
• Trzy czwarte producentów (75%) jest zgodnych co do tego, że koszty zapewnienia bezpieczeństwa powinni ponosić operatorzy i producenci, zaś tylko 12% uważa, że w powinni być w to zaangażowani użytkownicy
Poważny wzrost zagrożenia
Choć producenci nie ustają w działaniach na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa, wyniki badań wskazują na wzrost różnorodności i wyrafinowania ataków. Odnotowano dramatyczny wzrost liczby incydentów we wszystkich głównych rodzajach zagrożeń: złośliwego oprogramowania zmieniającego sposób funkcjonowania urządzeń, zagrożenia prywatności użytkowników, a nawet zagrożenia wydajności sieci i usług. W wielu przypadkach roczna liczba incydentów zwiększyła się ponad dwukrotnie. Ponad 40% producentów twierdzi, że miało do czynienia ze wszystkimi najpowszechniejszymi rodzajami zagrożeń bezpieczeństwa urządzeń mobilnych.
Najbardziej powszechne są ataki spamem głosowym i tekstowym, na które podatne są niemal wszystkie urządzenia mobilne (jak podaje 17% producentów, w 2008 r. tego rodzaju incydenty dotknęły ponad milion urządzeń). Nastąpił również istotny wzrost liczby problemów z aplikacjami i treściami pochodzącymi od niezależnych dostawców – przedwcześnie udostępnione aplikacje powodowały poważne przeciążenia sieci, nawet zawieszanie się urządzeń.
Wpływ na koszty i nowe funkcje urządzeń
Niedawne doświadczenia pokazały, jak kosztowne i trudne do rozwiązania mogą być dla producentów problemy z bezpieczeństwem nie tylko w kontekście bezpośrednich strat finansowych, ale i długofalowego uszczerbku dla reputacji. Niemal połowa (48%) producentów podkreśla, że opracowanie aktualizacji oprogramowania i przywracanie sprawności urządzeń wiąże się z dużymi wydatkami, 36% twierdzi, że incydenty związane z bezpieczeństwem miały negatywny wpływ na wizerunek ich marki, zaś niemal jedna trzecia (32%) utrzymuje, że problemy z bezpieczeństwem spowodowały istotny spadek ich wiarygodności lub zadowolenia klientów. Nasilaniu się problemów z bezpieczeństwem towarzyszy wzrost wątpliwości związanych z tworzeniem nowych usług i funkcji, mających w przyszłości zapewnić dodatkowe przychody.
Działania na rzecz bezpieczeństwa
Ponad 70% producentów podejmuje działania w celu zapewnienia bezpieczeństwa urządzeń mobilnych ze względu na jego krytyczne znaczenie. Trzy czwarte ankietowanych uważa, że koszty zapewnienia bezpieczeństwa powinni ponosić operatorzy i dostawcy usług (44%) oraz producenci (31%), a nie użytkownicy, zaś ponad dwie trzecie producentów urządzeń mobilnych (69%) uważa, że najskuteczniejszym sposobem ochrony jest wbudowanie zabezpieczeń w urządzenia.
– „Próby uczynienia mobilnego ekosystemu bardziej otwartym przyniosły pierwsze sukcesy, jednak ataki na sieci i urządzenia są coraz bardziej złożone i wyrafinowane. Powoduje to coraz większe zaniepokojenie kwestią bezpieczeństwa zarówno obecnych, jak i przyszłych usług” – mówi Victor Kouznetsov, wiceprezes McAfee Mobile Security – „Dlatego cieszy fakt, że producenci urządzeń mobilnych starają się odzyskać kontrolę nad zapewnieniem bezpieczeństwa użytkownikom”.
Firma McAfee® monitoruje stan bezpieczeństwa rozwiązań mobilnych i udostępnia nagradzane produkty i usługi zapewniające bezpieczeństwo mobilnych urządzeń i sieci od 2001 roku. Rozwiązanie McAfee Integrated Content Security wykorzystywane jest przez ponad 100 milionów urządzeń mobilnych nie tylko zapobiegając kosztownym awariom, ale również pozwalając producentom i operatorom przygotować się do zagwarantowania poziomu bezpieczeństwa wymaganego przez nowe usługi.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Informa Telecoms and Media i objęło ponad 30 producentów urządzeń mobilnych z całego świata.
Pełen tekst raportu „McAfee Mobile Security Report 2009”: tutaj
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.