Producent urządzeń BlackBerry, firma Research In Motion, rozważa możliwość podziału swojej działalności na dwie spółki. Jedną z nich mogłyby kupić takie firmy jak Amazon czy Facebook.
Już w ciągu kilku kolejnych miesięcy na światowy rynek elektroniczny mają trafić pierwsze urządzenia z BlackBerry 10, których producentem jest przeżywająca kryzys firma Research In Motion. W tym czasie właściciele spółki mają zdecydować, czy firma nadal będzie funkcjonowała na rynku jako jeden podmiot, czy też zostanie podzielona na dwie części. Rozważa się możliwość ewentualnej sprzedaży jednej z nich, informuje Reuters.
Jedna ze spółek powstała z podzielonej firmy RIM, miałaby zająć się tworzeniem oprogramowania i rozwiązań sieciowych, a druga produkcją sprzętu. Więcej niż prawdopodobne jest to, że na sprzedaż wystawiona zostałaby druga część firmy, jako że może ona w najbliższym czasie przynosić straty.
W gronie potencjalnych zainteresowanych kupców oddziału RIM zajmującego się produkcją telefonów i innych urządzeń, znalazły się spółki takie jak Amazon czy Facebook.
Inny scenariusz przyszłych zdarzeń wskazuje na to, że firma mogłaby przetrwać niepodzielona, ale musiałaby odsprzedać sporą część swoich oddziałów większemu przedsiębiorstwu, najlepiej związanemu z branżą mobilną lub nowoczesnymi technologiami. W takim przypadku zainteresowana zakupem udziałów w RIM byłaby firma Microsoft.
To, które z podanych rozwiązań znajdzie pokrycie w rzeczywistości, dowiemy się już wkrótce. Na razie wiadomo, że firma Research In Motion nawiązała w ostatnim czasie współpracę z bankami RBC Capital i JP Morgan. Mają one pomóc jej w przygotowaniu planów na najbliższą przyszłość.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.