Promocja w sieci platformy Gradobicie.pl

Platforma Gradobicie.pl, będąca siecią serwerów gier multiplayer, zorganizowała konkurs na najlepszego gracza w Counter Strike. Zabawa miała na celu promocję platformy wśród graczy-internautów.
O platformie:

Gradobicie.pl to sieć serwerów gier multiplayer, rozwijana i zarządzana przez firmę AdAction. Gry komputerowe, jak dowodzą światowe badania konsumentów, to jedna z najpopularniejszych a zarazem najdynamiczniej rozwijających się form rozrywki w dzisiejszym świecie. Dzięki Internetowi błyskawicznie rośnie rzesza osób grających w gry multiplayer, czyli popularne gry dostępne na PC i konsole, ale w wersji sieciowej, pozwalającej na równoczesną grę pomiędzy wieloma graczami.

Promocja w sieci platformy Gradobicie.pl 1

Konkurs:

Sieci serwerów CS-Puchatek i Gradobicie.pl zorganizowały dla internautów konkurs na najlepszego gracza w Counter Strike 1.6, jednej z najpopularniejszych gier wśród sportów elektronicznych. Rozgrywki odbywały się w trybie FFA, czyli były dostępne dla wszystkich chętnych. Trzech najlepszych graczy otrzymało nagrody rzeczowe i pieniężne.

Promocja w sieci platformy Gradobicie.pl 2

Celem konkursu była popularyzacja i promocja marki Gradobicie.pl w środowisku graczy. Organizatorzy chcieli także przeprowadzić praktyczne testy możliwości promocyjnych serwerów  oraz zwiększyć liczbę zarejestrowanych do tej pory użytkowników platformy. Partnerem rozgrywek został bardzo popularny wśród graczy serwis CS-Puchatek.

Efekty:

W trakcie trwania zabawy w rozgrywkach udział wzięło 3 126 graczy. W tym czasie nawiązano ponad 18 000 połączeń z serwerem. Średnia dzienna liczba połączeń wyniosła ponad 1 000, a średnia połączeń przypadająca na gracza – 5,8.

Potencjał zasięgu gry w Polsce Counter Strike1.6 to około 60 000 osób – szacuje się, że tyle właśnie osób w naszym kraju gra w tą grę. Jednocześnie jest to potencjalna grupa reklamobiorców. Reklamy w grach są według wszelkich badań bardzo dobrze przyjmowane przez odbiorców, a czas obcowania z reklamą jest znacznie dłuższy niż w przypadku innych form reklamowych. Konkurs objął ponad 5 procent docelowej grupy.

Promocja w sieci platformy Gradobicie.pl 3

Wyniki rozgrywek były na bieżąco monitorowane przez system PsychoStats 3.1. To zaawansowana aplikacja, która umożliwia dostęp do takich danych jak na przykład ilość czasu spędzonego w grze przez pojedynczych graczy, ilość rozgrywek, osiągane wyniki, dokładne statystyki użycia broni itp. System pozwala identyfikować poszczególnych graczy. Możliwości monitorowania i dostępu do danych przekładają się na potencjał reklamowy. Istnieje możliwość bardzo precyzyjnego doboru reklamy do graczy, np. emisja różnych reklam dla różnych graczy lub grup graczy.

Podsumowanie:

Konkurs cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem – objął swoim zasięgiem ponad 5 procent całej populacji graczy w CounterStrike1.6. Promocja samego konkursu została oparta głównie o działania ePR w serwisach internetowych poświęconych grom (np. www.espmania.pl), forach dyskusyjnych i reklamie w newsletterach. Reklama konkursu odznaczała się bardzo wysoką skutecznością przy minimalnych nakładach finansowych.

Konkurs spełnił swoje cele. Powiększyła się liczba użytkowników serwisu Gradobicie.pl, a na forach dyskusyjnych znacząco wzrosła liczba wpisów poświęconych platformie. Potwierdzony został także technologiczny potencjał Gradobicie.pl i AdAction do emisji zaawansowanych reklam w trakcie intensywnych rozgrywek.

Autorzy:
Jacek Jankowski – CEO AdAction, jacek.jankowski@adaction.pl
Maciej Czerwiński – Product Manager AdAction, maciej.czerwinski@adaction.pl

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry