Przed Euro wygrywa Samsung

W ramach piłkarskiej gorączki związanej z Euro 2008 polscy klienci-kibice mogą kupić nawet 1,5 mln nowych telewizorów – tak prognozowała kilka tygodni temu Gazeta Prawna.

Sami sprzedawcy zacierają już od dawna ręce w nadziei, że awans biało-czerwonych do ME oraz zbliżająca się Olimpiada w Pekinie,  spowodują wzmożone zainteresowanie sprzętem elektronicznym.

Mają ku temu przesłanki. Jedną z nich jest rekordowa sprzedaż telewizorów i sprzętu RTV, jaką odnotowały w ubiegłym sklepy z elektroniką. Dochodziło wówczas do sytuacji, że konkretne modele były niemalże nie do zdobycia. To rozbudziło apetyty sprzedawców. Drugą – przedmundialowy skok sprzedaży telewizorów, z jakim mieliśmy do czynienia w 2006 roku.

Skąpiec.pl, który śledzi preferencje zakupowe 1,3 mln użytkowników serwisu, zanotował wówczas bardzo duży wzrost oglądalności sprzętu RTV. 

Popularność działu RTV w stosunku do wszystkich innych działów w serwisie Skąpiec.pl w czerwcu 2006 r. (miesiącu rozgrywek) osiągnęła 16,94 proc. Był to imponujący wzrost, biorąc pod uwagę fakt, że rok wcześniej było to tylko 6,2 proc.
Popularność telewizorów LCD rosła wówczas z miesiąca na miesiąc. Największy skok popularności nastąpił jednak w maju i czerwcu (maj – 3,38 proc., czerwiec – 4,07 proc.).  Wzrosła także popularność telewizorów plazmowych, choć w dużo mniejszym stopniu (kwiecień – 1,06 proc., maj 1,28 proc., czerwiec – 1,54 proc).

Jak wygląda sytuacja przed nadchodzącymi Mistrzostwami? Popularność działu RTV w stosunku do wszystkich innych działów w serwisie Skąpiec.pl osiągnęła w maju 26 proc. (w porównaniu do 22 proc. uzyskanych w 2007 roku).
Wprawdzie i tym razem widać skok zainteresowania telewizorami ciekłokrystalicznymi, ale jest on zdecydowanie niższy niż w okresie „przedmundialowym”. Popularność LCD-ków  wzrosła w kwietniu o ok. 2 proc., a w maju o 1,5 proc. Plazmy oraz tradycyjne CRT-ki odnotowały zaś spadek – pierwsze z 16 proc.  (marzec 2008) na 15 proc. (maj 2008) , drugie – z 7 proc. na 5 proc. (w identycznym przedziale czasowym).

Znawcy rynku zapowiadają, że nie ma mowy o powtórce zakupowej eksplozji z 2007 roku. Najwyraźniej duża część konsumentów wymieniła już zakurzone kineskopy na ich bardziej rozwiniętych kuzynów.

Przed Euro wygrywa Samsung 1

Lekkie przetasowania nastąpiły na podium producentów. W okresie przedmundialowym (czerwiec 2006) klienci korzystający ze Skąpca oglądali najczęściej „elcedeki” sygnowane logo Samsunga (27,97 proc. odsłon w kategorii telewizory), LG (26,27 proc.), Philipsa (12,14 proc.) i Panasonica (10,78 proc.).
 

Przed Euro wygrywa Samsung 2

Przed tegorocznymi rozgrywkami Samsung nadal pozostał liderem (27 proc.), ale już na drugim miejscu znalazły się ex aequo LG i Sony (15 proc.). Tuż za nimi uplasował się Sharp (14 proc.), dystansując Philipsa (10 proc.) i Panasonica (8 proc.).
 
Wygląda na to, że zarówno przedmundialową, jak i poprzedzającą Euro rozgrywkę o portfele polskich kibiców, wygrała w cuglach technologia koreańska.

Wpisy promowane

Zobacz ofertę Wpisów promowanych.

Wydarzenia

- wydarzenie stacjonarne - wydarzenie online

Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

Przewijanie do góry