Prawie 60% przedsiębiorców uważa, że pieniądze na start internetowej firmy najlepiej pozyskać od aniołów biznesu lub z funduszy UE – wynika z badań Business Angel Seedfund podsumowanych w opublikowanym właśnie raporcie LaunchIT 2008.
Wśród przedsiębiorców zajmujących się e-biznesem zaledwie 21% umieszcza kredyt bankowy wśród najlepszych form finansowania innowacyjnego biznesu. Zdecydowana większość (odpowiednio 59% i 58%) chciałaby pozyskać do inwestycji anioła biznesu lub uzyskać środki z programów unijnych. Dużo mniej (34%) na liście preferowanych partnerów do rozwoju umieszcza fundusze typu Venture Capital.
„Inwestobiorcy chcieliby pracować z ludźmi, którzy są bardziej przedsiębiorcami niż finansistami” – komentuje wyniki Tomasz Woźniak, członek zarządu Business Angel Seedfund odpowiedzialny za inwestycje w projekty internetowe – „Dobry inwestor daje dużo więcej niż tylko pieniądze – dzieli się własnym doświadczeniem i pomaga w zarządzaniu spółką”.
Przedstawione w raporcie wyniki odnoszą się również do obaw inwestobiorców. W relacjach z inwestorami przedsiębiorcy najbardziej boją się niekorzystnych klauzul w umowach inwestycyjnych (52%), dominacji (51%), niezrozumienia wizji twórców prowadzącego do ograniczania możliwości rozwoju, odchodzenia od pierwotnego pomysłu na biznes (39%).
Z raportu wynika też, że zdaniem osób związanych z e-biznesem, autorzy naprawdę dobrego pomysłu na firmę nie powinni mieć w Polsce kłopotów z pozyskaniem kapitału. Jeśli się to nie udaje, ich zdaniem wina leży na ogół po stronie przedsiębiorcy. Wśród najczęściej wskazywanych przyczyn jest m.in. nieumiejętność „sprzedania” pomysłu (54%), źle przygotowany biznesplan (45%), zbytni optymizm pomysłodawców dotyczący przychodów, zyskowności (34%).
Raport LaunchIT 2008 prezentuje ostateczne wyniki badania LaunchIT przeprowadzonego przez Business Angel Seedfund (www.seedfund.pl) jesienią ub. r. wśród osób zajmujących się e-biznesem. Pełen raport z badań został bezpłatnie udostępniony na stronie projektu (launchit.seedfund.pl). W badaniu wzięło udział łącznie 739 osób – twórców firm internetowych, założycieli i pomysłodawców start-upów, osób planujących założenie e-biznesu.
Wpisy promowane
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
- Szkolenia ISO – od wymagań do przewagi rynkowej Twojej organizacjiRosnąca presja regulacyjna, oczekiwania klientów oraz potrzeba budowania przewagi konkurencyjnej sprawiają, że szkolenia ISO wchodzą na stałe do strategii rozwojowych ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!