Prawie 60% przedsiębiorców uważa, że pieniądze na start internetowej firmy najlepiej pozyskać od aniołów biznesu lub z funduszy UE – wynika z badań Business Angel Seedfund podsumowanych w opublikowanym właśnie raporcie LaunchIT 2008.
Wśród przedsiębiorców zajmujących się e-biznesem zaledwie 21% umieszcza kredyt bankowy wśród najlepszych form finansowania innowacyjnego biznesu. Zdecydowana większość (odpowiednio 59% i 58%) chciałaby pozyskać do inwestycji anioła biznesu lub uzyskać środki z programów unijnych. Dużo mniej (34%) na liście preferowanych partnerów do rozwoju umieszcza fundusze typu Venture Capital.
„Inwestobiorcy chcieliby pracować z ludźmi, którzy są bardziej przedsiębiorcami niż finansistami” – komentuje wyniki Tomasz Woźniak, członek zarządu Business Angel Seedfund odpowiedzialny za inwestycje w projekty internetowe – „Dobry inwestor daje dużo więcej niż tylko pieniądze – dzieli się własnym doświadczeniem i pomaga w zarządzaniu spółką”.
Przedstawione w raporcie wyniki odnoszą się również do obaw inwestobiorców. W relacjach z inwestorami przedsiębiorcy najbardziej boją się niekorzystnych klauzul w umowach inwestycyjnych (52%), dominacji (51%), niezrozumienia wizji twórców prowadzącego do ograniczania możliwości rozwoju, odchodzenia od pierwotnego pomysłu na biznes (39%).
Z raportu wynika też, że zdaniem osób związanych z e-biznesem, autorzy naprawdę dobrego pomysłu na firmę nie powinni mieć w Polsce kłopotów z pozyskaniem kapitału. Jeśli się to nie udaje, ich zdaniem wina leży na ogół po stronie przedsiębiorcy. Wśród najczęściej wskazywanych przyczyn jest m.in. nieumiejętność „sprzedania” pomysłu (54%), źle przygotowany biznesplan (45%), zbytni optymizm pomysłodawców dotyczący przychodów, zyskowności (34%).
Raport LaunchIT 2008 prezentuje ostateczne wyniki badania LaunchIT przeprowadzonego przez Business Angel Seedfund (www.seedfund.pl) jesienią ub. r. wśród osób zajmujących się e-biznesem. Pełen raport z badań został bezpłatnie udostępniony na stronie projektu (launchit.seedfund.pl). W badaniu wzięło udział łącznie 739 osób – twórców firm internetowych, założycieli i pomysłodawców start-upów, osób planujących założenie e-biznesu.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.