Prawie 60% przedsiębiorców uważa, że pieniądze na start internetowej firmy najlepiej pozyskać od aniołów biznesu lub z funduszy UE – wynika z badań Business Angel Seedfund podsumowanych w opublikowanym właśnie raporcie LaunchIT 2008.
Wśród przedsiębiorców zajmujących się e-biznesem zaledwie 21% umieszcza kredyt bankowy wśród najlepszych form finansowania innowacyjnego biznesu. Zdecydowana większość (odpowiednio 59% i 58%) chciałaby pozyskać do inwestycji anioła biznesu lub uzyskać środki z programów unijnych. Dużo mniej (34%) na liście preferowanych partnerów do rozwoju umieszcza fundusze typu Venture Capital.
„Inwestobiorcy chcieliby pracować z ludźmi, którzy są bardziej przedsiębiorcami niż finansistami” – komentuje wyniki Tomasz Woźniak, członek zarządu Business Angel Seedfund odpowiedzialny za inwestycje w projekty internetowe – „Dobry inwestor daje dużo więcej niż tylko pieniądze – dzieli się własnym doświadczeniem i pomaga w zarządzaniu spółką”.
Przedstawione w raporcie wyniki odnoszą się również do obaw inwestobiorców. W relacjach z inwestorami przedsiębiorcy najbardziej boją się niekorzystnych klauzul w umowach inwestycyjnych (52%), dominacji (51%), niezrozumienia wizji twórców prowadzącego do ograniczania możliwości rozwoju, odchodzenia od pierwotnego pomysłu na biznes (39%).
Z raportu wynika też, że zdaniem osób związanych z e-biznesem, autorzy naprawdę dobrego pomysłu na firmę nie powinni mieć w Polsce kłopotów z pozyskaniem kapitału. Jeśli się to nie udaje, ich zdaniem wina leży na ogół po stronie przedsiębiorcy. Wśród najczęściej wskazywanych przyczyn jest m.in. nieumiejętność „sprzedania” pomysłu (54%), źle przygotowany biznesplan (45%), zbytni optymizm pomysłodawców dotyczący przychodów, zyskowności (34%).
Raport LaunchIT 2008 prezentuje ostateczne wyniki badania LaunchIT przeprowadzonego przez Business Angel Seedfund (www.seedfund.pl) jesienią ub. r. wśród osób zajmujących się e-biznesem. Pełen raport z badań został bezpłatnie udostępniony na stronie projektu (launchit.seedfund.pl). W badaniu wzięło udział łącznie 739 osób – twórców firm internetowych, założycieli i pomysłodawców start-upów, osób planujących założenie e-biznesu.
Wpisy promowane
- Automatyczne ustawianie cen w sklepie i na portalach sprzedażowychJeżeli sprzedajesz w sieci a asortyment wystawiasz na wielu kanałach równocześnie, koniecznie przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak zminimalizować ...
- Sprawdź profesjonalny system do zarządzania energią w firmieEfektywne zarządzanie energią elektryczną w firmie ma ogromne znaczenie. Pozwala na obniżenie kosztów oraz wpływa pozytywnie na zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
- Darmowe dostawy od IdoSell i ORLEN PaczkiORLEN Paczka dołącza do Smile – usługi od IdoSell, dzięki której sklepy internetowe mogą oferować swoim klientom darmową dostawę do ...
- Big Cheese Studio zapowiada dodatek Sushi do pierwszej części Cooking SimulatoraBig Cheese Studio kontynuuje prace nad drugą częścią kulinarnego hitu Cooking Simulator o nazwie Cooking Simulator 2: Better Together, w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.