Przyszłość biznesu pożyczkowego

Ostatnie lata przyniosły znaczny wzrost liczby firm pozabankowych zajmujących się udzielaniem pożyczek (zwłaszcza online). Jakie trendy i przyszłość czekają tą branżę?

Biznes pożyczkowy: pewny, ale trudny

Przyszłość biznesu pożyczkowego 1Ludzie brali pożyczki w zasadzie od zawsze i ta tendencja raczej się nie zmieni. To po części zapewnia stabilność działania firmom pożyczkowym, chociaż szczególnie istotne w tej branży są aspekty prawne, których zmiany pociągają za sobą często konieczność modyfikacji ofert/modelu działania.

Dobrym przykładem takich zmian było wejście w życie nowelizacji przepisów o kredycie konsumenckim 11 marca 2016 roku, które spowodowało zmiany ofert i umów praktycznie we wszystkich firmach. Nowe prawo zmieniło również warunki rozpoczęcia takiego biznesu – działalność firm pożyczkowych musi być prowadzona w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (lub spółki akcyjnej) o kapitale zakładowym wynoszącym co najmniej 200 000 złotych.

Prawdziwym problemem jest jednak konkurencja, która w przypadku chwilówek i pożyczek ratalnych jest ogromna. Niemały jest również koszt pozyskania klienta, chociaż odpowiednio skonstruowana strategia marketingowa pozwala znacząco obniżyć wydatki.

A co z kosztami chwilówek dla klienta?

Wspominając o kosztach ponoszonych przez pożyczkodawców (głównie są to nakłady na reklamę), nie sposób nie wspomnieć o drugiej stronie medalu. Analizując oferty wielu firm (http://chwilowki-online.org/porownanie-chwilowek), można zauważyć iż „ceny” pożyczek online są w wielu firmach zbliżone do siebie i są bliskie ustawowemu maksimum.

Jest to nieco zaskakujące – wydawałoby się, iż koszt pożyczki na tym rynku powinien być głównym wyznacznikiem atrakcyjności oferty dla klienta. Jednak wybory klientów nie potwierdzają tej tezy. Chwilówki mają więcej aspektów które je różnicują – są to warunki przyznawania (kryteria formalne, sprawdzane rejestry, ocena zdolności kredytowej), szybkość wypłaty środków, dostępne terminy, sposób weryfikacji danych klienta, możliwość refinansowania pożyczki itd.

Podsumowując, stworzenie atrakcyjnej oferty, która się przebije i „namiesza” na rynku pożyczkowym nie jest łatwe – wymaga to sporego kapitału i równie wysokich nakładów na reklamę. Jednak ten rynek jest najzwyczajniej w świecie nadal bardzo duży i zyskowny, wobec czego można się spodziewać dalszego wzrostu liczby firm pożyczkowych.

Artykuł opracowany przez: strona o pożyczkach chwilowki-online.org

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top