Psychologia pomaga zrozumieć media

Opublikowano: 10 stycznia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego uruchamia drugą edycję podyplomowych studiów „Psychologiczne podstawy komunikacji medialnej”. Pierwsza edycja, która zakończyła się w czerwcu 2002 roku, cieszyła się dużym zainteresowaniem słuchaczy. Rekrutacja na drugą edycję studiów podyplomowych potrwa do 31 stycznia 2003 roku, zaś pierwsze zajęcia odbędą się już w lutym. Tak jak w przypadku pierwszej edycji, warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej oraz ukończenie studiów wyższych. Studia trwają 2 semestry i kończą się obroną pracy dyplomowej.

Zajęcia odbywają się średnio co dwa tygodnie i prowadzone są w formie wykładów oraz warsztatów praktycznych. Na program składają się następujące bloki: psychologiczny, socjologiczny, medialny i komunikacyjny.

„Oferta skierowana jest przede wszystkim do osób z wykształceniem wyższym, pracujących dla mediów i w mediach, jak również działających w pozamedialnych sferach aktywności publicznej, gospodarczej, czy administracyjnej i korzystających na co dzień w swej pracy ze środków komunikacji masowej” – mówi dr Roman Zawadzki, kierownik studiów.

Celem studiów jest zapoznanie studentów z psychologicznymi uwarunkowaniami kontaktów interpersonalnych, kreowaniem wizerunku i osobowości medialnej, autoprezentacją oraz efektami manipulacji medialnej. Studia pozwalają też zgłębić tematykę mediów masowych, takich jak telewizja, radio, prasa czy Internet. Słuchacze zdobywają również wiedzę z zakresu psychologii ogólnej i społecznej, metodologii badań opinii publicznej, a także elementów socjologii i kulturoznawstwa, w kontekście komunikacji masowej.

„Polecam te studia każdemu dziennikarzowi, nawet z dużym doświadczeniem, bo dzięki nim poznajemy nasz zawód od strony teoretycznej. Każdy dziennikarz na co dzień kontaktuje się z ludźmi, dlatego poznanie zasad komunikacji jest dla niego niezbędne.”- mówi Beata Gajlewska, dziennikarz, absolwentka ubiegłorocznej edycji studiów.

Wysoki poziom studiów gwarantuje skład kadry dydaktycznej; wykładowcami są pracownicy naukowi Wydziału Psychologii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego: m. in. prof. Maria Lewicka, prof. Elżbieta Zakrzewska-Manterys, dr Mirosława Huflejt-Łukasik, dr Dominika Maison, dr Grażyna Fluderska oraz praktycy – znani specjaliści i dziennikarze.

http://engram.psych.uw.edu.pl

Sylwester KozakPsychologia pomaga zrozumieć media

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.