Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego uruchamia drugą edycję podyplomowych studiów „Psychologiczne podstawy komunikacji medialnej”. Pierwsza edycja, która zakończyła się w czerwcu 2002 roku, cieszyła się dużym zainteresowaniem słuchaczy. Rekrutacja na drugą edycję studiów podyplomowych potrwa do 31 stycznia 2003 roku, zaś pierwsze zajęcia odbędą się już w lutym. Tak jak w przypadku pierwszej edycji, warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej oraz ukończenie studiów wyższych. Studia trwają 2 semestry i kończą się obroną pracy dyplomowej.
Zajęcia odbywają się średnio co dwa tygodnie i prowadzone są w formie wykładów oraz warsztatów praktycznych. Na program składają się następujące bloki: psychologiczny, socjologiczny, medialny i komunikacyjny.
„Oferta skierowana jest przede wszystkim do osób z wykształceniem wyższym, pracujących dla mediów i w mediach, jak również działających w pozamedialnych sferach aktywności publicznej, gospodarczej, czy administracyjnej i korzystających na co dzień w swej pracy ze środków komunikacji masowej” – mówi dr Roman Zawadzki, kierownik studiów.
Celem studiów jest zapoznanie studentów z psychologicznymi uwarunkowaniami kontaktów interpersonalnych, kreowaniem wizerunku i osobowości medialnej, autoprezentacją oraz efektami manipulacji medialnej. Studia pozwalają też zgłębić tematykę mediów masowych, takich jak telewizja, radio, prasa czy Internet. Słuchacze zdobywają również wiedzę z zakresu psychologii ogólnej i społecznej, metodologii badań opinii publicznej, a także elementów socjologii i kulturoznawstwa, w kontekście komunikacji masowej.
„Polecam te studia każdemu dziennikarzowi, nawet z dużym doświadczeniem, bo dzięki nim poznajemy nasz zawód od strony teoretycznej. Każdy dziennikarz na co dzień kontaktuje się z ludźmi, dlatego poznanie zasad komunikacji jest dla niego niezbędne.”- mówi Beata Gajlewska, dziennikarz, absolwentka ubiegłorocznej edycji studiów.
Wysoki poziom studiów gwarantuje skład kadry dydaktycznej; wykładowcami są pracownicy naukowi Wydziału Psychologii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego: m. in. prof. Maria Lewicka, prof. Elżbieta Zakrzewska-Manterys, dr Mirosława Huflejt-Łukasik, dr Dominika Maison, dr Grażyna Fluderska oraz praktycy – znani specjaliści i dziennikarze.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.