Konkurs ’Sukces w marketingu’ to nowa inicjatywa dziennika 'Puls Biznesu’ realizowana przy merytorycznym wsparciu firmy doradztwa strategicznego Stratosfera i firmy badawczej IQS and QUANT Group. Jest to próba stworzenia pierwszego w Polsce katalogu firm, które osiągnęły największy sukces marketingowy po roku 1989.
16 maja br. rozpoczął się finałowy etap konkursu – plebiscyt. Do 15 czerwca br. za pomocą serwisu www.pulsbiznesu.pl/marki można głosować na jedną z dziesięciu marek finałowych nominowanych do tytułu 'Sukces w marketingu’. Są to: Atlas, Era, Frugo, Gazeta Wyborcza, Heyah, Łaciate, Red Bull, Reserved, Tymbark, Tyskie. Osoby głosujące mają szansę wygrać upominki firmowe z logo 'Pulsu Biznesu’.
O tym, czy dana marka jest lepsza od innej, decyduje jej siła – czyli wpływ na decyzje konsumentów. Znany produkt ma tożsamość budowaną przez tradycję, stałą, wysoką jakość, reklamę, promocję i inne atrybuty produktów markowych. Grono lojalnych klientów przyzwyczaja się do ulubionej marki. Tożsamość produktu przekłada się zaś na wynik ekonomiczny. Ranking stworzony w drodze obiektywnego badania opinii ekspertów marketingowych na podstawie powyższych przesłanek wskazał, które marki można uznać za najlepsze na danym rynku. Pierwsze dziesięć z nich to finaliści, których w plebiscycie 'Sukces w marketingu’ poddajemy głosowaniu. Dzięki oddanym w plebiscycie głosom wyłoniony zostanie zwycięzca – marka, która po roku 1989 osiągnęła największy w Polsce sukces marketingowy.
Lista dziesięciu finalistów powstała podczas dwóch etapów badawczych – jakościowego oraz ilościowego.
W etapie jakościowym – w czasie konsultacji eksperckich – stworzono długą listę marek, które w ciągu ostatnich 15 lat w mniejszym lub większym stopniu odniosły sukces marketingowy. Ekspertami były osoby od lat zajmujące się marketingiem.
W etapie ilościowym – 100 wywiadów telefonicznych (badanie CATI) – skontaktowaliśmy się z ludźmi z różnych branż, zajmującymi stanowiska dyrektora lub wiceprezesa ds. marketingu, brand group managera czy dyrektora generalnego. Każdą z badanych osób poprosiliśmy o wskazanie 3 marek, które w latach 1989-2004 odniosły największy sukces marketingowy oraz o wskazanie liderów w kategoriach: efekty biznesowe, niestandardowe lub pionierskie działania marketingowe, konsekwentne oraz długotrwałe budowanie pozycji marki.
Finaliści to 10 marek najczęściej wymienianych przez badanych. Zwycięzcę plebiscytu poznamy już pod koniec czerwca. Zwycięzca wyłoniony w badaniu przez ekspertów oraz zwycięzca głosowania za pomocą internetu zostaną nagrodzeni i uhonorowani statuetkami podczas specjalnej uroczystości.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.