Pyszne.pl: rynek jedzenia online to 150 mln zł i niebawem się podwoi [wywiad]

Dziś Pyszne.pl jest jednym z popularniejszych serwisów, gdzie możemy zamawiać jedzenie online. Jak wygląda rynek, czy jest miejsce na innowacje i co daje integracja ze światowym gigantem – o tym rozmawiam z Arkadiuszem Krupiczem, współzałożycielem i dyrektorem zarządzającym Pyszne.pl.

Czy potraficie oszacować wielkość rynku polskiego i Wasz udział w segmencie jedzenia zamawianego online?

Szacujemy, że wartość polskiego rynku w segmencie jedzenia zamawianego online wynosi ponad 150 mln i przewidujemy jej podwojenie w ciągu najbliższych lat. Polacy coraz chętniej zamawiają przez Internet. Szacujemy, że ok. 35 proc. tych zamówień jest składanych za pośrednictwem naszego serwisu. Duże znaczenie ma fakt największej w Polsce oferty restauracji. Do Pyszne.pl należy obecnie ponad 3000 restauracji z ponad 100 miast i co miesiąc dołącza do nas ok. 160 nowych lokali.

Pyszne.pl: rynek jedzenia online to 150 mln zł i niebawem się podwoi [wywiad] 1
Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl

Niedawno połączyliście się z Takeaway.com – jakie wynikają z tego korzyści dla Was i dla klientów?

[pullquote type=”right”]Szacujemy, że ok. 35 proc. zamówień jest składanych za pośrednictwem naszego serwisu. [/pullquote]Połączenie z Takeaway.com dodało nam wiatru w żagle. Posiadamy silne zaplecze kapitałowe i dostęp do międzynarodowego know-how, dzięki czemu możemy wprowadzać innowacje na rynku polskim i budować przewagę konkurencyjną. Takeaway.com zyskało ponad 100 mln dolarów z funduszy inwestycyjnych, działa w 10 krajach i skupia blisko 30 tysięcy restauracji. Liczba zamówień za pośrednictwem platformy wynosi ponad 2 mln miesięcznie. To dla nas doskonały partner, dzięki któremu mamy ambicję skupić rynek zamówień online jedzenia z dostawą w Polsce na jednej platformie – Pyszne.pl. Restauracjom możemy zaoferować duże wsparcie marketingowe, co przekłada się na wzrost sprzedaży w lokalach, a klienci mogą liczyć na liczne promocje i korzystać z naszego programu lojalnościowego. W 2015 roku planujemy akcje organizowane zarówno bezpośrednio przez Pyszne.pl, jak i we współpracy z restauracjami. Np. w lutym przez 2 tygodnie w promocji „Z miłości do pizzy” za pośrednictwem Pyszne.pl klienci mogli kupić pizzę w sieci pizzerii Gruby Benek z aż 15 zł rabatem.

Jak udało Wam się połączyć dotacje z Unii Europejskiej ze współpracą z Takeaway.com?

[pullquote type=”right”]Liczba zamówień mobilnych rośnie w tempie 30 proc. miesięcznie[/pullquote]Dotację z Unii Europejskiej otrzymaliśmy na początku naszej działalności . Pozwoliła nam na początkowy rozwój serwisu. Ponadplanowe wydatki pokrywaliśmy ze środków własnych. Pyszne.pl dynamicznie się rozwijało, na rynku pojawiły się podobne, silne serwisy. Zależało nam na pozyskaniu oferty inwestycyjnej, dzięki której zbudujemy przewagę konkurencyjną. Rozpoczęliśmy poszukiwanie inwestora z branży poza granicami Polski, gdzie portale podobne do Pyszne.pl były bardziej rozwinięte. Nie kolidowało to z warunkami korzystania z dotacji unijnej. W ten sposób w 2012 roku staliśmy się częścią yd. Yourdelivery GmbH, które zostało w kwietniu 2014 roku przejęte przez europejskiego giganta Takeaway.com, działającego na kilkunastu rynkach i tym samym Pyszne.pl także zyskało nowego właściciela.

Sam proces zamawiania jedzenia jest stosunkowo prosty z punktu widzenia klienta, czy jest tu miejsce na nowości i innowacje?

To prawda, zamówienie można złożyć w trzech prostych krokach – wpisać adres dostawy, wybrać restaurację spośród dostępnych na liście, która dowiezie jedzenie prosto pod drzwi pod podany adres i wykonać płatność – gotówką lub online. Planujemy wprowadzenie kilku nowych funkcji, dzięki którym proces zamawiania jedzenia będzie jeszcze łatwiejszy i bardziej intuicyjny. Dużą zaletą dla klientów są stałe zniżki dostępne dla zarejestrowanych użytkowników oraz dodatkowe rabaty – w tym miejscu zawsze jest duże pole do wprowadzenia nowości.

Jaka jest rola rynku mobilnego w Waszej sprzedaży?

Coraz więcej osób decyduje się na złożenie zamówienia za pośrednictwem aplikacji Pyszne.pl – co miesiąc ich ilość wzrasta ok. 30 proc. Jesteśmy przekonani, że zarówno liczba użytkowników naszej aplikacji, jak i zamówień złożonych za jej pośrednictwem będą dynamicznie wzrastały. Jest to związane zarówno z trendami na rynku, jak i preferencjami samych użytkowników. Obecnie smartfony posiada blisko 60 pro.c Polaków. Klienci cenią wygodę – przejrzysty interfejs i jasny sposób funkcjonowania aplikacji oszczędzają czas pozwalając wykonać kilka czynności dosłownie w kilka sekund i zamówić jedzenie z dowozem z dowolnego miejsca.

Dziękuję za rozmowę!

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top