Pod koniec października portal o2.pl uruchomił porównywarkę cenową Radar.pl, zapowiadając, że pod koniec I kwartału 2008 będzie numerem dwa na rynku, zaraz po Ceneo. Czy pierwszy miesiąc działalności serwisu pokazał, że tak będzie?
Radar zadebiutował z bazą 220 tys. produktów ze 104 sklepów, jednak miał to być dopiero początek i liczba ta szybko miała się zwiększać. Po niecałym 1,5 miesiąca od startu użytkownicy serwisu mogą w nim znaleźć ponad 760 tys. produktów, które sprzedaje aż 475 sklepów.
Tak duży wzrost możliwy był z dwóch powodów. – Po pierwsze Radar nie pobiera żadnych opłat od sklepów. Sklepy nie płacą za integrację, abonament czy przekierowania na ich strony. Szukamy im klientów za darmo, dlatego chętnie korzystają z naszej usługi – mówi Krzysztof Bartnik, kierownik projektu Radar.pl. Druga kwestia dotyczy szybkości integracji ofert. – Postawiliśmy na nowoczesną technologię i automatyzację wielu procesów, co przełożyło się na bardzo dobre tempo w dopisywaniu ofert do naszej bazy. W wielu przypadkach wystarczy kilkanaście minut i sklep może znaleźć na Radarze swoje produkty w aktualnych cenach – wyjaśnia Krzysztof Bartnik.
Oczywiście porównywarka powinna być skuteczna, inaczej nie mogłaby liczyć na tak duże zaufanie wirtualnych sprzedawców. – Od startu skierowaliśmy do sklepów blisko 400 tys. potencjalnych klientów. – mówi Krzysztof Bartnik – Niektórzy z radością informują nas, że generujemy im kilkanaście procent całego ruchu na stronie – dodaje.
Tu pojawia się kolejny powód dynamicznego rozwoju serwisu – stale powiększająca się liczba użytkowników. Doświadczenie szefów o2.pl we wprowadzaniu nowych marek na internetowy rynek szybko przełożyło się na wyniki oglądalności. W samym listopadzie Radar.pl zanotował ponad 394 tys. UU i ponad 3 mln 983 tys. odsłon. – Żadna porównywarka nie mogła pochwalić się podobnymi wynikami po miesiącu działalności – mówi Michał Brański, członkiem zarządu portalu o2.pl. – Wciąż jednak jesteśmy na początku drogi. Nasz cel to minimum 1 mln UU pod koniec pierwszego kwartału 2008 – dodał.
Mają pomóc w tym nowości wprowadzane na serwisie. W najpopularniejszych kategoriach dostępne są już filtry pomagające znaleźć produkt, jakiego szukamy (np. odtwarzacz audio-wideo konkretnej marki o konkretnej pojemności i rodzaju pamięci). Zoptymalizowano też szybkość działania wyszukiwarki oraz jej skuteczność. Kolejną nowością ma być wersja Radar.pl na telefony komórkowe (WAP/WWW). Przed nami kilka intensywnych dni testów i uruchamiamy mobilny Radar – powiedział Krzysztof Bartnik.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.