Firma Gemius SA, która w bieżącym roku rozpoczęła cykliczne prezentacje danych pochodzących z zagranicznych rynków internetowych, zamyka go udostępnieniem statystyk ukraińskiej sieci. Pod adresem ranking.com.ua internauci mogą zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na temat aktualnych internetowych trendów na Ukrainie.
Badanie gemiusTraffic, będące od kilku lat standardem badań internetu w Polsce, stopniowo staje się również standardem europejskim. W miarę nawiązywania przez firmę Gemius współpracy z największymi wydawcami internetowymi i sieciami reklamowymi w kolejnych państwach Europy Środkowo-Wschodniej, badaniem obejmowane są witryny z kolejnych krajów. Szeroki zakres gromadzonych danych pozwala na opracowanie rozbudowanych i precyzyjnych statystyk wykorzystania internetu w poszczególnych regionach oraz przekazywanie tej wiedzy wszystkim osobom zainteresowanym rozwojem sieci. W czerwcu br. został udostępniony serwis Ranking.lt prezentujący dane z Litwy, we wrześniu – serwis Rankings.cz z danymi czeskimi, natomiast od kilku dni internauci mogą śledzić również statystyki internetu na Ukrainie.
Podobnie jak w przypadku wcześniej założonych witryn, serwis Ranking.com.ua skupia się na danych technicznych. Podaje informacje m.in. o popularności przeglądarek i systemów operacyjnych, o poziomie akceptacji cookies oraz o rozdzielczościach monitorów najchętniej wybieranych przez ukraińskich użytkowników (cookies). Tygodniowy cykl aktualizacji danych pozwala obserwować na bieżąco, w jaki sposób zmienia się sytuacja na ukraińskim rynku internetowym. Z danymi można zapoznawać się nie tylko odwiedzając witrynę Ranking.com.ua, lecz również subskrybując bezpłatny biuletyn elektroniczny czy też kanał RSS.
Realizacja badania w coraz większej liczbie państw daje coś więcej niż tylko poznanie pochodzących stamtąd danych. Dzięki zastosowaniu jednolitej metodologii badawczej możliwe jest interpretowanie statystyk dotyczących danego kraju w szerszym kontekście – na tle innych regionów europejskich. W ten sposób Gemius może poinformować na przykład o bardzo wysokiej popularności przeglądarki Opera na Ukrainie w porównaniu z innymi krajami objętymi działalnością firmy. Z Opery korzysta prawie 10 proc. ukraińskich użytkowników (cookies). Wśród polskich użytkowników (cookies) odsetek posiadaczy przeglądarki wynosi 6,5 proc., wśród litewskich – 5,5 proc, a czeskich – jedynie 3 proc.
Gemius realizuje badania internetu w wielu krajach europejskich – oprócz wymienionych powyżej, również w Estonii, Rumunii, na Łotwie, Słowacji i Węgrzech.
Równocześnie firma cały czas poszerza zasięg działalności. W chwili obecnej Gemius rozpoczyna współpracę z CATI, firmą z branży badań marketingowych i społecznych działającą w regionie Adriatyku. Oznacza to wprowadzenie oferty badawczej gemiusTraffic i gemiusAudience w krajach tego obszaru, czyli m.in. w Słowenii, Chorwacji, Bośni i Hercegowinie.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.