W kwietniu tego roku znacznie obniżyła się ilość spamu o treściach pornograficznych i medycznych. Utrzymała się tendencja wzrostu liczby spamu oferującego transakcje i korzyści finansowe. Jednocześnie spamerzy są coraz bardziej zorientowani na czerpanie zysków ze swojej działalności.
Firma Clearswift opublikowała wyniki kwietniowego „Spam Index”. Według najnowszego raportu w kwietniu tego roku ilość spamu o treściach pornograficznych była najniższa od czerwca 2003 roku i stanowiła jedynie 4.8 proc. ogółu niepożądanych informacji. W marcu 2004 roku spam o takich treściach stanowił 8.2 proc., a w lutym 13,6 proc. ogółu informacji. Znacznie zmniejszyła się również ilość spamu o treściach medycznych. W kwietniu wynosiła 40 proc., w marcu było to 57 proc. ogółu wiadomości.
Ilość spamu o tematyce finansowej w kwietniu wzrosła i stanowiła 37.8 proc. ogółu niepożądanych wiadomości. W marcu wiadomości zawierające propozycje szybkiego zarobku stanowiły 26 proc.(w lutym było to jedynie 10.8 proc. ogółu). Wyniki te potwierdzają tendencję ciągłego wzrostu liczby niechcianych wiadomości o takim charakterze. Ilość spamu „finansowego” w kwietniu była już bliska ilości najbardziej popularnego w ostatnich miesiącach spamu o tematyce medycznej.
Nie zaobserwowaliśmy wzrostu ogólnej ilości spamu, co może świadczyć o skuteczności wprowadzanych na całym świecie przepisów antyspamowych- mówi Alyn Hockey, dyrektor ds. badań w Clearswift – Zmniejszyła się ilość spamu o treściach pornograficznych, a wzrosła ilość oferującego usługi i produkty. Wyraźnie widać tendencję, że spamerzy są zorientowani na działania, z których mogą czerpać największe zyski.
Potwierdzeniem faktu, że spamerzy skupiają się na bardziej dochodowych formach działania jest znaczny wzrost spamu oferującego bezpośrednią sprzedaż produktów i usług (wyłączając usługi dla dorosłych). W kwietniu wynosił on już blisko 13 proc., natomiast w marcu jego ilość stanowiła niecałe 2 proc. ogółu. Jednym z najbardziej popularnych produktów oferowanych w sprzedaży w kwietniu był nielegalny filtr, umożliwiający abonentom telewizji kablowych odkodowanie dodatkowych programów, na które nie wykupili abonamentu.
Wyniki zostały opracowane na podstawie raportów generowanych przez rozwiązania antyspamowe. Raporty te są przesyłane raz w tygodniu do firmy Clearswift przez 20 milionów użytkowników.
Wyniki badania „Spam Index” odzwierciedlające charakter i tendencje rozwoju spamu, publikowane są co miesiąc.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!