Raport FreshMail: Technologia CSS w aplikacjach pocztowych 2011

Zespół specjalistów z firmy FreshMail już po raz trzeci przeprowadził badania  nad technologią CSS w aplikacjach pocztowych. Efektem badań jest obszerny raport, który pomoże koderom i osobom związanym z e-mail marketingiem uniknąć podstawowych błędów popełnianych podczas przygotowywania e-mailingów i zapobiegnie efektowi tzw. “rozsypanego szablonu”.

 

Rozwój technologii CSS zdecydowanie wyprzedza możliwości klientów pocztowych, zarówno tych desktopowych, jak również webowych. Jakość i możliwości interpretacji właściwości CSS różnią się w zależności od używanych narzędzi, których szeroko rozumiana kompatybilność pozostawia wiele do życzenia. Narzędzia do obsługi poczty elektronicznej, mimo że obsługują określone właściwości CSS, często interpretują je w sposób nieadekwatny do dokumentacji przygotowanej przez twórców kaskadowych arkuszy stylów.

Raport FreshMail: Technologia CSS w aplikacjach pocztowych 2011 1

Raport zakłada dwa główne cele. Pierwszy i najważniejszy z nich to prezentacja podstaw merytorycznych umożliwiających przygotowanie szablonu e-mailingu, którego wygląd w poszczególnych klientach pocztowych i webmailach nie będzie różny od zamierzeń jego projektantów. Kolejne zadanie to zaprezentowanie koderom oraz osobom związanym z e-marketingiem podstawowych błędów popełnianych przy przygotowywaniu projektów mailingowych.

Całość raportu (do pobrania na: http://freshmail.pl/css2011) to aż 82 strony unikalnej bazy wiedzy na temat właściwości CSS obsługiwanych przez poszczególne aplikacje pocztowe, która będzie znakomitym źródłem informacji i dobrych praktyk dla web developerów.

Podczas badań przetestowano 25 aplikacji pocztowych, z czego 11 to programy  desktopowe (w raporcie uwzględniono między innymi: Apple Mail 4.5, Microsoft Office Outlook 2010 (beta), Mozilla Thunderbird 3.1, Lotus 8.5), a pozostałe to aplikacje webowe. Przy interpretacji wyników wzięto również pod uwagę wpływ 9 najpopularniejszych przeglądarek internetowych na sposób prezentacji szablonów mailingowych. W tegorocznym raporcie znalazły się ich najnowsze wersje: Google Chrome 12.0, Internet Explorer 9.0, Mozilla Firefox 5.0.1, Opera 11.50, Safari 4.0.

Specjaliści z FreshMaila przygotowali „przepis” na idealny mailing. Czyli jak przygotować kreację tak, aby nie było znaczących różnic w jej wyświetlaniu ze względu na aplikację lub przeglądarkę wykorzystywaną przez odbiorcę do sprawdzania poczty.

 

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top