Raport Gemius 'Biznesowe oblicze internetu 2005. Ocena i prognozy'

Opublikowano: 16 czerwca 2005. Kategoria: Rynek. Tagi:

Brak ograniczeń związanych z czasem przesyłania komunikatów, relatywnie niski koszt obsługi działań to najważniejsze zalety kierowania strategii sprzedaży marketingowej do internautów – wynika z badań Gemius przeprowadzonych na potrzeby najnowszego raportu ’Biznesowe oblicze internetu 2005. Ocena i prognozy'.

Premierowa prezentacja raportu będzie miała miejsce 20 czerwca 2005 roku o godzinie 10.00 w Klubie Bankowca na ul. Smolnej 6 w Warszawie na konferencji organizowanej przez Nowoczesną Firmę i Gemius.

Raport 'Biznesowe oblicze internetu 2005. Ocena i prognozy' to pierwsze tego typu wieloczęściowe opracowanie na naszym rynku. Jego celem jest przybliżenie możliwości wykorzystania internetu w działaniach promocyjno-sprzedażowych polskich firm oraz przekazanie wiedzy, w jaki sposób można zwiększać efektywność tych działań. Zadaniem autorów było przedstawienie spójnego i pełnego obrazu rynku internetu w Polsce pod kątem sposobu codziennego wykorzystywania tego medium w celach biznesowych, zarówno przez pracowników firm, jak też przez poszukujących informacji użytkowników sieci.

Materiał powstał przy wykorzystaniu wyników 5 unikalnych na polskim rynku badań. Zakres analiz dotyczy: oglądalności witryn i aplikacji internetowych przez polskich internautów, oceny i prognoz dla rozwoju rynku e-commerce w Polsce w 2005 roku, konsumpcji mediów przez polskich internautów, sposobów wykorzystania internetu w polskich firmach, sposobów wykorzystania internetu przez polskich internautów. Wszystkie analizy zostały przeprowadzone pod kontem biznesowego wykorzystania internetu. Opracowanie przygotowane zostało z myślą zarówno o zarządzających, marketerach i strategach przedsiębiorstw.

W raporcie czytamy m. in., że wyniki najnowszych badań wskazują na zależność pomiędzy wykorzystywaniem internetu w działalności firm a zwiększaniem ich konkurencyjności oraz możliwości rozwoju przedsiębiorstwa na rynku. Sens kierowania działań marketingowych potwierdza dodatkowo fakt, że aż 79 proc. Polaków korzystających z internetu zapoznawało się z ofertami handlowymi on-line, a 42 proc. wymienia to źródło jako najczęściej wykorzystywane w poszukiwaniu informacji handlowych. Na drugim miejscu znalazła się telewizja, a na ostatnim radio.

Informacje zawarte w raporcie powinny napawać optymizmem przedsiębiorców inwestujących w sklepy internetowe: aż 97 proc. z 2 229 objętych badaniem internautów słyszało o możliwości robienia zakupów za pośrednictwem internetu. 30,8 proc. użytkowników zakupy on-line robi kilka razy w roku, a 14,3 proc. kilka razy w miesiącu. Największą popularnością wśród kupujących cieszą się niezmiennie: książki, płyty, sprzęt komputerowy oraz odzież i biżuteria.

Odpowiedzi respondentów ujęte w raporcie wskazują ponadto: które ze sklepów internetowych cieszą się największą popularnością, jakie są preferowane sposoby płatności oraz kwoty wydawane w sklepach internetowych, czy też jakie motywy skłaniają internautów do korzystania z aukcji internetowych.

Analiza odpowiedzi właścicieli, prezesów, czy też osób odpowiedzialnych za planowanie strategii handlowo-marketingowych sklepów internetowych wskazała, że dane na witrynach sklepów są aktualizowane codziennie lub kilka razy dziennie (39,7 proc.). Raz w miesiącu treści zmienia jedynie 6,3 proc. sklepów, których przedstawiciele wzięli udział w badaniu Gemius SA. Dodatkowo w raporcie znajdują się informacje m. in. o tym, w jaki sposób sklepy promują swoją działalność, ilu użytkowników odwiedziło strony objętych badaniem sklepów w ostatnim miesiącu, jakie specjalne oferty sklepy przygotowują dla stałych Klientów oraz jakie metody przyciągania nowych Klientów są najbardziej popularne.

http://obserwatorium.nf.pl/

Sylwester KozakRaport Gemius 'Biznesowe oblicze internetu 2005. Ocena i prognozy'

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.