Serwis Furgonetka już po raz czwarty opublikował raport o dostawie w polskim e-handlu, w którym przeanalizował sklepy online pod kątem oferowanych przez nie form doręczenia i ich cen. Z raportu wynika, że kupując w małych i średnich sklepach internetowych za dostawę zamówienia trzeba średnio zapłacić 15,66 złotych, a w dużych – 10,91 złotych.
Formy dostawy w sklepach internetowych
Badanie pokazało, że aż 40% małych i średnich sklepów online oferuje tylko jedną formę dostawy kurierem. W przypadku dużych sklepów sytuacja jest odwrotna, gdyż aż 43% z nich posiada w ofercie cztery i więcej opcji wysyłki zakupów online. Najpopularniejszą inną formą doręczenia niż kurier udostępnioną w polskich e-sklepach są Paczkomaty, jednak coraz bardziej na znaczeniu zyskują dostawy do sklepów Żabki czy stacji Orlen. Ta tendencja szczególnie widoczna jest w dużych sklepach.
Jaka jest średnia cena dostawy zakupów online w Polsce?
Robiąc zakupy online w małym lub średnim sklepie za dostawę przesyłki przedpłaconej trzeba zapłacić średnio 15,66 złotych. Opcja przesyłki za pobraniem kosztuje średnio 20,96 złotych. W przypadku dużych sklepów koszt paczki przedpłaconej wynosi 10,61 złotych, a COD – 14,53 złotych.
Opcję darmowej wysyłki posiada w ofercie już 71% dużych sklepów, a średnia wartość koszyka od której jest dostępna wynosi 169,21 złotych.
Cały raport można pobrać ze strony furgonetka.pl.
W badaniu przeanalizowano 1059 polskich sklepów internetowych. Zostały one podzielone na dwa segmenty – małe i średnie sklepy oraz duże. Do badania wybrano je w procesie doboru losowego. Z raportu można się dowiedzieć, ile form dostawy oferują sklepy online, jakie poza kurierem są najczęściej udostępniane opcje doręczenia, jaki jest średni koszt wysyłki czy jakie są najpopularniejsze firmy kurierskie. Dodatkowo raport został wzbogacony o opinie kilku ekspertów z branży.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.