Serwis Furgonetka już po raz czwarty opublikował raport o dostawie w polskim e-handlu, w którym przeanalizował sklepy online pod kątem oferowanych przez nie form doręczenia i ich cen. Z raportu wynika, że kupując w małych i średnich sklepach internetowych za dostawę zamówienia trzeba średnio zapłacić 15,66 złotych, a w dużych – 10,91 złotych.
Formy dostawy w sklepach internetowych
Badanie pokazało, że aż 40% małych i średnich sklepów online oferuje tylko jedną formę dostawy kurierem. W przypadku dużych sklepów sytuacja jest odwrotna, gdyż aż 43% z nich posiada w ofercie cztery i więcej opcji wysyłki zakupów online. Najpopularniejszą inną formą doręczenia niż kurier udostępnioną w polskich e-sklepach są Paczkomaty, jednak coraz bardziej na znaczeniu zyskują dostawy do sklepów Żabki czy stacji Orlen. Ta tendencja szczególnie widoczna jest w dużych sklepach.
Jaka jest średnia cena dostawy zakupów online w Polsce?
Robiąc zakupy online w małym lub średnim sklepie za dostawę przesyłki przedpłaconej trzeba zapłacić średnio 15,66 złotych. Opcja przesyłki za pobraniem kosztuje średnio 20,96 złotych. W przypadku dużych sklepów koszt paczki przedpłaconej wynosi 10,61 złotych, a COD – 14,53 złotych.

Opcję darmowej wysyłki posiada w ofercie już 71% dużych sklepów, a średnia wartość koszyka od której jest dostępna wynosi 169,21 złotych.
Cały raport można pobrać ze strony furgonetka.pl.
W badaniu przeanalizowano 1059 polskich sklepów internetowych. Zostały one podzielone na dwa segmenty – małe i średnie sklepy oraz duże. Do badania wybrano je w procesie doboru losowego. Z raportu można się dowiedzieć, ile form dostawy oferują sklepy online, jakie poza kurierem są najczęściej udostępniane opcje doręczenia, jaki jest średni koszt wysyłki czy jakie są najpopularniejsze firmy kurierskie. Dodatkowo raport został wzbogacony o opinie kilku ekspertów z branży.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.