Raport PMR: Polski rynek telekomunikacyjny wzrośnie w 2004 r. o ponad 13%

Opublikowano: 8 września 2004. Kategoria: Rynek. Tagi:

Według raportu „Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2004” wydanego w pierwszych dniach września przez firmę PMR, polski rynek telekomunikacyjny w 2004 r. zwiększy swoją wartość o 13%. W latach 2005-2007 wzrost będzie kontynuowany, przede wszystkim dzięki dynamicznemu rozwojowi telefonii komórkowej oraz sektora transmisji danych i szerokopasmowego dostępu do internetu.

Raport „Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2004” wydany na początku września przez firmę PMR potwierdza, że na polskim rynku telekomunikacyjnym mamy do czynienia z ożywieniem. Rynek ten, po dwóch latach stagnacji, w 2003 r. powrócił do szybkiego tempa wzrostu (dynamika wyniosła, według różnych źródeł, 8-14% w stosunku do roku 2002). Z kolei w 2004 r. wartość rynku zwiększy się, według prognoz PMR, o 13.2%. Zgodnie z ustaleniami raportu, również przez kolejne lata branża telekomunikacyjna będzie się dynamicznie rozwijać (przeciętna roczna stopa wzrostu w latach 2004-2007 ma wynieść 11.7%).

Zgodnie z ustaleniami raportu PMR istotnym trendem na polskim rynku telekomunikacyjnym jest wzrost liczby użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu. Spośród kilku dostępnych obecnie w Polsce technologii szybkiego dostępu do internetu, najlepsze perspektywy rozwoju w opinii analityków PMR ma tzw. technologia ADSL, której sztandarowym przykładem w Polsce jest oferowana przez TP SA usługa Neostrada.

Również z wypowiedzi ankietowanych przez PMR menedżerów polskich firm telekomunikacyjnych można wywnioskować, że ADSL ma w Polsce najlepsze perspektywy rozwoju spośród różnych technologii szerokopasmowych.

Część raportu (z wykresami) do pobrania w dziale Download:

https://www.e-biznes.pl/download

Sylwester KozakRaport PMR: Polski rynek telekomunikacyjny wzrośnie w 2004 r. o ponad 13%

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.