Aparaty cyfrowe cieszą się niezwykłą popularnością wśród Polaków. Lubimy fotografować rodzinne spotkania, robić zdjęcia podczas wakacyjnych wyjazdów czy też uwieczniać ważne wydarzenia w naszym życiu. Serwis Skąpiec.pl postanowił sprawdzić, jakimi kryteriami kierują się polscy internauci poszukujący w sieci aparatu cyfrowego i które modele budzą ich największe zainteresowanie. Wyniki tej analizy opublikowane zostały w najnowszym raporcie specjalnym.
Trzeci raport specjalny Skąpiec.pl powstał w oparciu o analizę ruchu niemal miliona internautów, którzy w okresie od 1 stycznia do 31 maja 2011 roku odwiedzili w serwisie dział poświęcony aparatom cyfrowym.
W niniejszym opracowaniu za cel wzięliśmy sobie sprawdzenie, czym kierują się internauci przy wyborze sprzętu do fotografowania. Stawiają na znane i cenione marki? Sugerują się rozdzielczością aparatu, wielkością matrycy czy też zoomem optycznym? A może ważna jest dla nich przede wszystkim cena? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań czytelnicy znajdą w naszym raporcie – powiedziała Marta Bilińska, specjalista ds. PR serwisu Skąpiec.pl.
Pierwsza część raportu obejmuje analizę preferencji zakupowych użytkowników porównywarki cen Skapiec.pl, omówienie wybieranych przez nich filtrów oraz zestawienie TOP10, zawierające opis najpopularniejszych aparatów cyfrowych. W drugiej części znalazły się mini poradniki zakupowe przygotowane przez serwis Jakkupować.pl, komentarze dotyczące trendów w dziedzinie aparatów cyfrowych, a także dział zatytułowany „Aparaty na każdą kieszeń”, w którym zapoznać się można z przeglądem najlepszego sprzętu w wybranych kategoriach cenowych.
Jakie wnioski płyną z najnowszego raportu serwisu Skąpiec.pl? Otóż e-konsumenci poszukujący aparatów cyfrowych za pośrednictwem porównywarki, w swoich wyborach kierowali się przede wszystkim ceną (filtr ten wybierało 63,56 proc. internautów), marką producenta (15,96 proc.) i rodzajem aparatu (9,56 proc.). Co ciekawe, dużo mniejsze znaczenie miały dla nich takie parametry aparatów, jak rozdzielczość, zoom optyczny czy rozmiar matrycy. Jeśli chodzi o konkretne produkty to w analizowanym okresie największym uznaniem cieszyły się aparaty firm Canon (22,77 proc.) i Nikon (22,47 proc.). Interesujące jest jednak, że najpopularniejszym modelem nie został sprzęt żadnej z tych marek, ale aparat Fuji HS10.
Partnerami raportu specjalnego są serwis JakKupować.pl oraz We-Dwoje.pl. Patronat medialny nad raportem objęty serwisy: Benchmark.pl, DigFoto.pl, Fotoclub.pl, Media2.pl, Swiatobrazu.pl, Videotesty.pl, Opineo.pl oraz e-biznes.pl.
Raport został przygotowany przez serwis Skąpiec.pl, zajmujący się porównywaniem cen w sklepach internetowych, na podstawie analizy ruchu w kategorii aparaty cyfrowe. Badanie przeprowadzono w okresie od 1 stycznia do 31 maja 2011 roku.
Całość raportu można pobrać z tej strony.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.