Raport specjalny Skąpiec.pl: notebooki

Opublikowano: 25 października 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Najstarsza polska porównywarka cen, Skąpiec.pl, sprawdziła, jakimi kryteriami kierowali się polscy e-konsumenci poszukujący w sieci notebooka i które modele wzbudziły ich największe zainteresowanie. Kolejny raport specjalny Skąpiec.pl powstał w oparciu o analizę ruchu niemal 6,5 mln internautów, którzy w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia odwiedzili w serwisie dział poświęcony notebookom.

Przygotowany przez serwis Skąpiec.pl raport specjalny podzielony został na dwie części. Pierwsza z nich zawiera analizę preferencji zakupowych użytkowników porównywarki, a także zestawienie 10 najpopularniejszych modeli notebooków, druga natomiast – poradniki zakupowe i komentarze eksperckie przygotowane przez redaktorów największych magazynów i serwisów branżowych.

Celem naszego raportu było przede wszystkim ustalenie, które atrybuty mają najistotniejsze znaczenie dla osób poszukujących w sieci notebooka. Chcieliśmy również, aby publikacja pomogła potencjalnemu nabywcy w wyborze najlepszego dla niego laptopa oraz przybliżyła mu aktualnie panujące trendy – powiedziała Marta Bilińska, specjalista ds. PR serwisu Skąpiec.pl. Czytelnik dowie się z raportu m.in. czy tablety mają szansę zastąpić notebooki a ultrabooki – netbooki, jakie propozycje dla pań przygotowali producenci laptopów, a także znajdzie odpowiedzi na pytania dotyczące idealnego laptopa do pracy czy gier.

Raport specjalny Skąpiec.pl: notebooki 1

Analiza przeprowadzona przez Skąpiec.pl wykazała, że internauci, którzy w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia poszukiwali w serwisie informacji o notebookach, największą wagę przykładali do ekranu komputera. Z filtra „Ekran” korzystało 23,94 proc. potencjalnych e-konsumentów. Drugim najistotniejszym parametrem okazał się być rodzaj procesora (18,2 proc.), a na trzecim miejscu – z wynikiem na poziomie 14,82 proc. wszystkich wyborów – znalazł się filtr „Producent”. Karta graficzna była najważniejszym kryterium dla 11,52 proc. internautów, natomiast cena była istotna jedynie dla 7,33 proc. użytkowników zainteresowanych kupnem notebooka.

Interesujące wnioski płyną z analizy wyborów dokonywanych w obrębie poszczególnych filtrów. Gdybyśmy pokusili się o stworzenie laptopa zgodnego ze wszystkimi najczęściej zaznaczanymi przez internautów parametrami to miałby on ekran o przekątnej 15”, procesor Intel Core i5, kartę graficzną nVidia, system operacyjny Windows 7 i pamięć RAM o wielkości od 4 do 6 GB. Laptop ten kosztowałby do 2000 zł, a jego producentem byłaby firma Asus.

Badanie preferencji zakupowych użytkowników serwisu Skąpiec.pl, dotyczących notebooków nie byłoby pełne bez podania najpopularniejszych produktów z tej kategorii. Zwycięzcą rankingu TOP 10 został Asus K52JT-SX505V, który w opinii użytkowników serwisu Skąpiec.pl wyróżnia się dużą wydajnością, cichą pracą i eleganckim designem. Na podium znalazły się również laptopy Asus K53SV-SX055V oraz Acer Aspire 5742Z-P612G32.

Partnerami raportu specjalnego zostały serwisy JakKupować.pl oraz We-Dwoje.pl. Patronat medialny nad projektem objęty magazyny PC Format, CHIP i Digital Vision, a także serwisy internetowe: PCarena.pl, PurePC.pl, FrazPC.pl, PCfoster.pl, Inotebook.pl, Benchmark.pl, Videotesty.pl, Agdrtv24.pl, e-biznes.pl, Egospodarka.pl, Media2.pl oraz Opineo.pl.

Całość raportu można pobrać ze strony Skąpiec.pl.

Dawid ZarazińskiRaport specjalny Skąpiec.pl: notebooki

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.