Raport specjalny Skapiec.pl: telewizory

Opublikowano: 3 września 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Skapiec.pl przygotował kolejny raport specjalny, prezentujący preferencje zakupowe polskich internautów. Najnowsza publikacja poświęcona została telewizorom. 

Statystyki Skąpiec.pl pokazują, że w drugim kwartale 2013 r. internauci podczas poszukiwań telewizora największą wagę przykładali do jego wielkości. Dla 38 proc. użytkowników Skąpiec.pl to właśnie długość przekątnej ekranu była najistotniejszą informacją.

Skapiec telewizory

Filtr „Producent” był wybierany przez ponad 22 proc. użytkowników, co pokazuje jak dużą wagę kupujący przywiązują do konkretnych marek. Popularnością na poziomie 13 punktów procentowych cieszył się filtr „Technologia”, ok. 8,5 proc. internautów w pierwszej kolejności zwracało uwagę na częstotliwość odświeżania, a 5,28 proc. – rozdzielczość telewizora.

Dodatkowymi funkcjami telewizora, takimi jak Wi–Fi czy DVD było zainteresowanych tylko około 5 proc. użytkowników porównywarki. Na skorzystanie z filtra „Tuner TV” zdecydowało się 4 proc. poszukujących, natomiast tylko 2,44 proc. z nich interesowało, jaką klasę energetyczną będzie posiadał telewizor.

Najczęściej wybieraną wielkością telewizora w okresie od kwietnia do czerwca 2013 r. były 32 cale (13,53 proc. wyborów internautów). Ponad 10 proc. internautów poszukiwało 40– lub 42–calowych odbiorników, niespełna 9 proc. szukało ekranu o rozmiarze 46 cali.

Jeżeli chodzi o najpopularniejszego producenta telewizorów to został nim Samsung. Aż 33 proc. internautów poszukiwało odbiornika tej właśnie firmy. Na drugim miejscu uplasowały się telewizory LG z prawie 18 proc. popularnością, zaś najlepszą trójkę zamyka Panasonic – 14,45 punktów procentowych. Zaraz za nim znalazło się Sony (ponad 12 proc.), a pięcioprocentowy próg przekroczyły jeszcze tylko firmy Philips (6,41 proc.) oraz Sharp (5,48 proc.).

W filtrze „Technologia” prym wiodła opcja LED. Aż 75 proc. internautów rozglądało się właśnie za takim odbiornikiem. Telewizory plazmowe zainteresowały już tylko 13 proc. poszukujących, zaś technologia LCD zyskała uznanie tylko 11 proc. użytkowników.

Statystyki Skąpiec.pl pokazują, że prawie 30 proc. poszukujących telewizora w filtrze „Częstotliwość odświeżania” wybierało 100 Hz, a niespełna 23 proc. – 200 Hz. W przypadku rozdzielczości obrazu internauci w zdecydowanej większości (85,68 proc.) stawiali na opcję 1920×1080 pikseli. Tylko niewiele ponad 5 procent poszukujących zdecydowało się wybrać rozdzielczość 2560×1080.

Jakie dodatkowe funkcje telewizora wzbudziły największe uznanie użytkowników porównywarki cen? Niemal połowa z nich (45,14 proc.) chciałaby, aby telewizor mógł łączyć się bezprzewodowo z internetem za pomocą Wi-Fi i aby miał możliwość oglądania trójwymiarowego obrazu (42,74 proc.). Opcję „Ethernet”, czyli możliwość łączenia się z internetem za pomocą kabla, wybierało niecałe 4 proc. poszukujących, a 2,51 proc. chciałoby mieć wbudowane DVD.

Najnowszy raport specjalny Skąpiec.pl, oprócz rankingów najpopularniejszych produktów oraz analizy preferencji zakupowych internautów, zawiera również porady zaproszonych ekspertów: przedstawicieli producentów, dziennikarzy i blogerów.

Patronat medialny nad publikacją objęły: e–biznes.pl, NegatywHD.pl, Poradopedia.pl, Pcfoster.pl, Komercyjnie.com, HD–opinie.pl, Trendz.pl, Web–news.pl, Playtech.pl, Agdrtv24.pl, HFC.com.pl, Blogotech.eu, Extraprodukt.pl, ObywatelHD.pl, Kobietawielepiej.pl.

Pełen raport można bezpłatnie pobrać z tej strony.

Dawid ZarazińskiRaport specjalny Skapiec.pl: telewizory

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.