Reklamowa samoobsługa w Twitterze

Opublikowano: 2 grudnia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi:

Bez zbędnego rozgłosu Twitter udostępnił samoobsługowy system reklamowy. Ma on pomóc zwłaszcza małym i średnim firmom w korzystaniu z potencjału serwisu mikroblogowego.

System pozostaje w fazie testowej i dostęp do niej otrzymali jedynie wybrani reklamodawcy. Mogą teraz kupić reklamy wyświetlane w najpopularniejszym serwisie mikroblogowym bez kontaktowania się z jego działem sprzedaży – przez przeglądarkę, płacą kartą kredytową. Obecnie do kupienia są „promowane konta” i „promowane komunikaty”. Z czasem platforma oferować ma więcej rozwiązań dla większej grupy reklamodawców.

Reklamowa samoobsługa w Twitterze 1Wprowadzenie systemu nie jest niespodzianką. Co więcej, Twitter zapowiadał go już od wielu miesięcy. Ma to jednak znaczenie przede wszystkim dla samego projektu wycenianego jest na 8 mld dolarów – powinien wprowadzić bardziej elastyczną możliwość pozyskiwania pieniędzy od reklamodawców, zwłaszcza tych o małej i średniej wielkości.

W ubiegłym miesiącu Twitter rozpoczął testy samoobsługowego systemu reklamowego z grupą obecnych partnerów (…) To znaczący krok na drodze rozwoju biznesu Twittera (…) Zaczynamy z niskiego pułapu, ostrożnie testujemy i wprowadzamy poprawki – powiedział Matt Graves z działu prasowego serwisu.

Warto również dodać, że Twitter prowadzi teraz rozmowy dotyczące sprzedaży dużych kampanii na przyszły rok.

Dawid ZarazińskiReklamowa samoobsługa w Twitterze

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.