Relacja z konferencji E-commerce 2009

Opublikowano: 11 maja 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Handel internetowy to biznes XXI wieku. Jego fundamentem są sklepy internetowe. Spółka Software-Konferencje postanowiła zorganizować konferencję, która zgromadzi i da możliwość poznania ludzi, którzy prowadzą działalność gospodarczą w „wirtualnym świecie”. Będzie też dobrą okazją do zdobycia najświeższych informacji i poznania trendów z tej dziedziny. Redakcja e-biznes.pl objęła spotkanie E-commerce 2009 patronatem medialnym.

Sklepy internetowe są najczęściej spotykaną formą e-commerce. Nad tradycyjnymi placówkami handlowymi górują one dostępnością – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bogactwem asortymentu, szybkim dostępem do nieograniczonej ilości informacji popartych zdjęciami lub multimedialnymi prezentacjami produktów oraz możliwością wyboru najbardziej dogodnej dla klienta formy płatności.

Podczas konferencji E-commerce 2009 można było spotkać się z praktykami oraz prelegentami, którzy przedstawili nieco szersze spojrzenie na e-biznes.

Uczestnikom konferencji najbardziej podobał się wykład Nikodema Krajewskiego z Ideacto.pl pt. „Video w e-commerce”. Po wprowadzeniu, z którego słuchacze mogli się na przykład dowiedzieć, że co minutę użytkownicy YouTube dodają 13 minut materiałów wideo, prelegent wprowadził w sferę praktyczną. Przedstawiał między innymi strategie, które można obrać w zależności od posiadanego budżetu oraz efekty jakie mogą przynieść kampanie wykorzystujące potencjał wideo.

Równie dużym zainteresowaniem cieszyła się prelekcja Pawła Tkaczyka z Midea pt. „Budowanie wizerunku poprzez zaangażowanie klienta w markę”. Tłumaczył on obecnym znaczenie pojęcia marki i jej znaczenia w życiu konsumentów. Opowiadał o tym czym jest rynek uwagi i dlaczego tak trudno skupić zainteresowanie ludzi na naszym produkcie. W ciekawy sposób zapoznał z technikami budowania zaangażowania.

Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk

Konferencja E-commerce 2009 była dobrą okazją do poszerzenia wiedzy, zwłaszcza w zakresie praktycznych rozwiązań, które mogą być zaaplikowane do każdego rodzaju e-działalności. Swobodna atmosfera, wysoki poziom merytoryczny – to główne zalety tego spotkania. Planowana jest już kolejna edycja. Ponieważ obecna cieszyła się sporym zainteresowaniem organizatorzy rozważają rozszerzenie jej formy.

Dawid ZarazińskiRelacja z konferencji E-commerce 2009

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.