Rozwiązania Acxiom Polska akcji Klubu BOLS

Opublikowano: 12 listopada 2004. Kategoria: Rynek. Tagi:

Firma Bols Sp. z o.o. zakończyła pierwszy etap budowania programu bezpośredniej komunikacji z konsumentami. W wyniku przeprowadzonej akcji do Klubu Uprzywilejowanych Klientów BOLS VODKA przystąpiło 10 000 osób.

BOLS VODKA jest najbardziej rozpoznawaną marką wódki na polskim rynku. W badaniu Brand Health Tracker Report przeprowadzonym przez Kinoulty Research, w czerwcu 2004, aż 66% respondentów wykazało się spontaniczną znajomością marki, a 94% znajomością wspomaganą. Zaś z analiz przeprowadzonych przez Acxiom Polska wynika, że Bols jest najczęściej kupowaną marką wódki przez 29,3% Polaków. Co więcej, taką deklarację złożyło aż 35,9% mieszkańców Polski o dochodach przewyższających 4 000 miesięcznie.

W ostatnich dniach czerwca 2004 roku do 50 000 osób wysłano listy z zaproszeniem do uczestnictwa w programie Klub Bolsa. Rezultat przerósł oczekiwania organizatorów – gdy po dwóch miesiącach podsumowano wyniki okazało się, że akcja osiągnęła 20% respons. Zazwyczaj tego typu mailing przynosi efekt na poziomie 3-4%.

W jaki sposób udało się uzyskać tak dobry wynik? Jest to przede wszystkim zasługa dobrze przygotowanej bazy danych, którą dostarczył Acxiom Polska. Pierwszym etapem selekcji było zidentyfikowanie w bazie Acxiom Polska tych osób, które wskazały wódkę Bols jako najczęściej spożywany alkohol. Dalsze analizy przeprowadzono w oparciu o trzy kryteria: wiek, wykształcenie i płeć. Te, wydawałoby się oczywiste, parametry pozwoliły wybrać z bazy Acxiom zawierającej dane 5,2 mln respondentów 50 000 rekordów.

Do wskazanych osób został wysłany list z zaproszeniem do Klubu Bols. W ciągu dwóch miesięcy do siedziby firmy dotarło około 10 000 odpowiedzi. Klub obiecuje dobrą zabawę i nagrody. Na powitanie każda ze zgłaszających się osób otrzymywała modny gadget – smycz. Uprzywilejowany Konsument BOLS VODKA będzie mógł uczestniczyć w specjalnie przygotowanych dla niego promocjach i imprezach. Czekają na niego także atrakcyjne prezenty oraz najświeższe informacje o najnowszych produktach. W najbliższym czasie firma Bols planuje umieścić w promocyjnych opakowaniach wódki ankiety, które umożliwią zainteresowanym dołączyć do Uprzywilejowanych Klientów BOLS VODKA.

http://www.acxiom.com

Sylwester KozakRozwiązania Acxiom Polska akcji Klubu BOLS

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.