Firmy SAP Polska i IDC Polska podsumowały roku 2003 na rynku oprogramowania wspierającego zarządzanie. Według IDC liderem polskiego rynku ERP pozostaje SAP z 28,5% udziału w rynku i dystansem ponad dziesięciu punktów procentowych do kolejnego konkurenta.
Na dalszych pozycjach znazły się Oracle – 18.1%, IFS – 8.8%, QAD – 5.0%, BPSC – 3.6%, inne – 36.0%.
Na wzmocnienie pozycji SAP wpłynęły wysokie przychody ze sprzedaży licencji i utrzymania oprogramowania, które stanowią 75% obrotów firmy.
Wśród klientów SAP Polska w 2003 roku były nie tylko przedsiębiorstwa przemysłowe, ale także instytucje finansowe i publiczne, firmy telekomunikacyjne oraz sektor MŚP. Jednym z największych kontraktów było wdrożenie platformy handlu elektronicznego w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych SA, która obecnie w oparciu o rozwiązania SAP świadczy usługi e-handlu dla instytucji administracji publicznej i firm.
„SAP wszedł w rok 2004 z bardzo mocną pozycją na polskim rynku i wszystko wskazuje na to, że będziemy ją dalej podnosić, zgodnie z trendami polskiego rynku IT, którego struktura będzie kształtować się podobnie jak na rynkach europejskich, gdzie tak renomowany dostawca systemów ERP jak SAP cieszy się jeszcze większą popularnością i blisko 40-procentowym udziałem w rynku” – ocenia Grzegorz Rogaliński, Prezes SAP Polska. „Mamy doświadczenie w Polsce, sprawdzone rozwiązania dla firm każdej wielkości i z każdej branży oraz otwarte możliwości integracji systemów SAP – wszystko to pozwala mieć bardzo ambitne plany.”
W sumie SAP Polska podpisał w 2003 roku ponad 140 nowych kontraktów i zwiększył ilość klientów do ponad 450 – tyle firm i instytucji w Polsce korzysta z rozwiązań SAP. Przychody SAP w 2003 roku wzrosły do 161 mln zł (154,6 mln zł w 2002), z czego blisko ok. 120 mln zł stanowiły przychody ze sprzedaży licencji i wsparcia oprogramowania. Wśród nowych klientów pozyskanych przez SAP w roku 2003 należy wymienić firmy takie jak: Grupę Lotos, Grupę Energetyczną ENEA, Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych SA, Szczecińską Energetykę Cieplną, Energetykę Dwory, Polfę Grodzisk, Bank Zachodni WBK, J.W. Construction.
„W 2003 roku rynek ERP odnotował ponad 10% wzrost pomimo ograniczonych inwestycji dużych firm w systemy IT. Do wzrostów przyczynia się coraz większe zainteresowanie firm z sektora MŚP zaawansowanymi rozwiązaniami wspierania zarządzania” – powiedział Andrzej Jarosz, dyrektor polskiego oddziału IDC, firmy badającej rynek IT. „Chociaż duże i bardzo duże przedsiębiorstwa wciąż determinują obraz rynku ERP w Polsce, badania IDC wskazują na coraz większą rolę firm średnich, zatrudniających od 100 do 500 pracowników.”
IDC podkreśla w swoim raporcie, że coraz większe znaczenie na rynku aplikacji wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem będą miały także moduły analityczne oraz zarządzania kapitałem ludzkim.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tylko 32,6% polskich małych i średnich firm korzysta z narzędzi generatywnej AITylko 32,6% polskich małych i średnich firm korzysta z narzędzi generatywnej AI, podczas gdy 46,2% nie wykorzystuje żadnych narzędzi sztucznej ...
- Brand24: Prowly zaprasza do sprzedaży akcji po 50,10 PLNProwly.com sp. z o.o. (“Prowly”), podmiot z Grupy Semrush Holdings, Inc. (“Semrush”), który posiada 76,99% akcji w kapitale zakładowym notowanej ...
- Cashback – 70% Polaków zna tę usługę zakupowąCashback staje się coraz bardziej pożądanym benefitem zakupowym wśród polskich konsumentów. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Klarny, niemal 70 proc. ...
- PARP: 600 tys. zł wsparcia dla startupów z Polski WschodniejJuż 1 kwietnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uruchomi kolejny nabór wniosków w działaniu FEPW 01.01 Platformy startowe dla nowych ...