Aż 84% ataków typu phishing odnotowanych w październiku dotyczyło firm z sektora finansowego – wynika z opublikowanego przez firmę Symantec raportu „The State of Phishing”.
Rzadziej atakowany jest sektor usług informacyjnych (13%) oraz administracja rządowa (2%). W przypadku sektora finansowego cyberprzestępcy przechwytywali dane w celu wykradania pieniędzy z kont bankowych, z kolei w sektorze usług informacyjnych zdobyte informacje wykorzystywane były do rozsyłania spamu.
Według raportu, w październiku wzrosła liczba unikalnych stron phishingowych. Łącznie odnotowano ich 17 507, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z poprzednim miesiącem. Jedynie 204 z nich było fałszywymi wersjami popularnych marek. Internetowi przestępcy zdecydowanie wolą podszywać się pod witryny mniej rozpoznawalnych marek, gdyż zwiększa to ich szanse na przeprowadzenie udanego ataku. Duże firmy, aby bronić się przed atakami typu phishing, edukują klientów jak bezpiecznie przeprowadzać transakcje na ich stronach.
Cyberprzestępcy preferują poniedziałki
Najwięcej ataków przy użyciu fałszywych stron odnotowano w poniedziałki (17,42%) oraz wtorki (15 %). W weekend było ich mniej, co prawdopodobnie wynika z faktu, że część użytkowników nie odbiera wówczas poczty elektronicznej (sobota – 10,17%, niedziela – 12,24%).
Adresy IP zamiast domen
Cyberprzestępcy preferowali w październiku wykorzystanie w linkach adresów IP zamiast nazw domen. Fałszywe domeny łatwiej mogą zostać zidentyfikowane przez użytkowników. Ponadto wiele banków na całym świecie stosuje praktykę kierowania na autoryzowaną stronę poprzez adres IP. Dzięki temu cyberprzestępcy liczą na wykorzystanie nieuwagi użytkowników i wprowadzenie ich w błąd.
Pochodzenie i język stron phishingowych
Aż 31% stron phishingowych pochodzi z USA (3% więcej niż we wrześniu), 11% – z Korei (3% więcej), 7% z Chin (bez zmian), 5% z Indii (wzrost o 1%) oraz z Tajwanu (wzrost o 2%). Natomiast najczęściej używanym językiem na fałszywych witrynach – poza angielskim – jest język włoski. Do tego typu ataków często wykorzystywany w październiku był również język chiński, hiszpański, niemiecki, francuski i portugalski.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.