Semantyczna sieć zwiększy skuteczność reklamy online?

Podczas konferencji Web 3.0 Expo w kalifornijskiej miejscowości Stanta Clara Amiad Solomon, dyrektor generalny firmy Peer39 wygłosił prezentację na temat wpływu semantycznej sieci na reklamę online.

Solomon powiedział, że Web 3.0 można najprościej zdefiniować jako pomysł na komercjalizację Web 2.0. Zwrócił uwagę na kamienie milowe w rozwoju internetu. Jego zdaniem Web 1.0 było fenomenem jednokierunkowym, w ramach którego informacje płynęły jedynie od administratorów do użytkowników. Okres ten zakończył się w 2001 roku.

Wtedy też pojawiło się Web 2.0 czyli „sieć dwukierunkowa”, oparta na witrynach zawierających treści generowane przez samych użytkowników. Web 3.0 ma wykorzystywać semantykę. Komputery wreszcie zrozumieją znaczenie i kontekst przetwarzanych danych. Wymiana informacji stanie się wielokierunkowa i wielopłaszczyznowa.

Internet stanie się uniwersalnym narzędziem wykonującym złożone czynności i analizującym zebrane dane na temat zachowań użytkowników. Wszystkie aplikacje będą mogły się ze sobą porozumiewać. Interfejsy programowania aplikacji staną się bardziej uniwersalne. Powstaną duże bazy przechowujące zebrane informacje na potrzeby różnych usług.

Kontekstowe reklamy będą znacznie bardziej odpowiadały zainteresowaniom internautów. Administratorzy i marketerzy otrzymają narzędzie do autentycznie behawioralnego targetowania przekazów marketingowych. Zwiększą się wskaźniki klikalności, pojawią nowe formy reklamowe i dzięki temu wzrosną prowizje oraz zyski.

Źródło: ReadWriteWeb

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top