W środę 21 czerwca w Sali Okrągłego Stołu w Pałacu Staszica w Warszawie – siedzibie Polskiej Akademii Nauk odbyło się seminarium środowisk naukowych Pt. „Zasady i praktyka komercjalizacji odkryć naukowych i dostępne źródła
finansowania”. Organizatorami seminarium byli: Polska Akademia Nauk i Business Angel Seedfund.
W seminarium uczestniczyli m.in. prof. dr Michał Kleiber – Prezes Polskiej
Akademii Nauk, prof. dr Andrzej Górki – Wiceprezes Polskiej Akademii Nauk,
oraz przedstawiciele placówek naukowych. Prof. Kleiber we wstępnym słowie
przedstawił zgromadzonym stan polskiej nauki oraz cele jakie powinniśmy
sobie wyznaczyć dla przeciwdziałania opóźnieniom cywilizacyjnym. Jednym z
kluczowych elementów na tej drodze są strukturalne zmiany w finansowaniu
polskiej nauki i ułatwienia oraz zachęty dla komercjalizowania odkryć i
wynalazków.
Podczas seminarium przedstawione zostały tzw. „dobre praktyki” pokazujące
zakończone sukcesem procesy komercjalizacji, w skali makro na przykładzie
BIOTON SA oraz w skali mikro na przykładzie Krzysztof Kucharczyk Techniki
Elektroferyczne Sp. z o.o.
Wyczerpujący wykład na temat modeli i zasad komercjalizacji, zwłaszcza
przeprowadzanych we współpracy z funduszem inwestycyjnym – przedstawił
Michał Olszewski – wiceprezes Business Angel Seedfund Sp. z o.o.
Spotkanie podsumowali wspólnie Prezesi PAN wskazując na konieczność
organizowania tego typu seminariów i szerzenie wiedzy na temat współpracy
środowisk naukowych z biznesem i funduszami inwestycyjnymi.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.